גוגל קורצת לעסקים הקטנים ומציגה מתחרה משודרגת ל-Wix
גוגל נושפת בעורפה של Wix בניסיון לחזר אחר עסקים קטנים ובינוניים: הודיעה על מקצה שיפורים משמעותי למערכת בניית האתרים – שכולל מנוע בינה מלאכותית להקמת אתרים מהירה ופשוטה, תאימות לדפדפנים ותצוגות רבות, וכנראה שגם עדיפות בקידומים במנוע החיפוש. כיצד ישפיע המהלך על בעלי האתרים?
לפני מספר שבועות השיקה Wix סדרת פיתוחים חדשה, המשפרת את ביצועי המערכת ומאפשרת הקמה מהירה וקלה יותר של אתרים. ענקית החיפוש גוגל לא נשארה מאחור, והכריזה בתחילת השבוע (יום שני) על מספר שינויים שנועדו במיוחד לעסקים זעירים, קטנים ובינוניים, ומהווים חלק ממערך רחב יותר של צעדים שנוקטת החברה במטרה להרחיב את פעילותה בזירה העסקית.
אחד השינויים המהותיים הוא שדרוג למערכת Google Sites, שיכלול כלים מתקדמים להקמה וניהול של אתרים עצמאיים. השדרוג יוכנס בהדרגה למערכת הקיימת בחודשים הקרובים, וייאפשר הקמה מהירה וקלילה של דפי אינטרנט. ניתן להירשם לקבלת גישה מוקדמת (Early Access) בקישור הבא.
כחלק מהפיתוח החדש ישולב מנוע הבינה המלאכותית של גוגל, שמשפר את ביצועי האתרים ואת קלות התפעול שלהם, וייאפשר הטמעה וניהול של תכנים מסוגים שונים: טקסטים, תמונות וסרטוני וידאו.
תאימות למנוע החיפוש
היתרון המרכזי של הפלטפורמה מבית גוגל, הוא התאימות של האתרים למנוע החיפוש: גוגל ידועה בכך שהיא נותנת עדיפות לתכנים השייכים לרשת התוכן שלה (למשל: סרטוני וידאו מיוטיוב לעומת אתרים מתחרים), בתוצאות החיפוש האורגניות. למרות שבחברה לא התייחסו לפן זה של הפיתוחים, לא מן הנמנע שהאתרים שיוקמו על מערכת גוגל סייטס יקודמו בצורה טובה יותר, ויותאמו לחיפושים במנוע הפופולרי. נתון זה משנה את כללי המשחק ומציב בפני Wix, שידועה בבעיות הנראות שלה במנוע החיפוש, אתגרים חדשים.
יתרון נוסף של גוגל סייטס הוא התאימות המיידית של התכנים לתצוגות שונות. התוכן שיועלה במערכת יותאם באופן אוטומטי ושקוף למשתמש למגוון פלטפורמות, לרבות תאימות מלאה לסלולר וטאבלטים, אך גם למסכים גדולים וטלוויזיות חכמות. הטכנולוגיה תאפשר למנהלי האתרים ליצור דפי אינטרנט יעילים למגוון מערכות, והם אף יעודכנו מעת לעת כך שיותאמו גם למסכים חדשים שיופיעו בעתיד.
בגוגל מנסים לדחוף גם את "Now", סביבת העזר המשרדית לאנדרואיד, במטרה ליצור פתרון היקפי לעסקים קטנים ובינוניים. המערכות ידעו "לדבר" ביניהן וייאפשרו להציף תכנים מיידית מתוך תיקיות גוגל דרייב, התממשקות לתיבת הג'ימייל וחיבור לרשתות חברתיות כמו מערכת הבלוגים ויוטיוב. בחלק מהדיווחים נמסר כי המערכת תעבוד בצורה חלקה ונוחה עם פלטפורמות הפרסום של גוגל – דוגמת Adwords ו-Adsense לבעלי אתרים, ויושם בה דגש נרחב על אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO – מילת הבאז הכה-חשובה לענייני שיווק וקידום באינטרנט.
צעד זה של גוגל מצטרף למהלך אחר של אטסי (etsy) עליו הוכרז לאחרונה, במאבק על פלטפורמות להקמת אתרי אינטרנט לעסקים. באטסי השיקו את Pattern, מערכת המאפשרת למשתמשים להקים אתר מסחר עצמאי ולנהל אותו בקלות דרך ממשקי החנות הרגילים.