מדריך מזורז ליצירת דף נחיתה מנצח
דף נחיתה אפקטיבי יכול להיות אמצעי שיווקי חשוב בקידום העסק שלכם. כדי לבנות דף נחיתה יעיל, יש לתכנן את המסרים, לדייק את התכנים, ללמוד את קהל היעד, לנתח את התוצאות – ולהכניס שינויים תוך כדי תנועה. המדריך הקצר הבא, המיועד במיוחד למתחילים, יעזור לכם ליצור את דף הנחיתה היעיל ביותר בעבור העסק שלכם – בקלות ובכיף
דף נחיתה מקצועי הוא אחד הכלים היעילים בסוג מסויים של שיווק. למרות שאני לא חובב גדול שלהם – בכל זאת, אני מכיר ומבין את חשיבותם של דפי הנחיתה למשווקים שמעדיפים את זה "קצר וקולע". באופן כללי, דף נחיתה מתאים יותר לשיווק נקודתי ומכוון, שמציע הצעה מאוד מוגדרת ומוגבלת, ומניע את הגולש לפעולה אחת ויחידה בדף. כדי לעזור לכם לתכנן דף נחיתה אפקטיבי, ריכזתי במאמר הקצר הזה את הטיפים הבאמת חשובים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מקימים דף נחיתה משלכם.
חשוב להגדיר, מראש, את המטרה של דף הנחיתה. יש לבחור מטרה אחת, כמו לעודד הרשמה לתפוצה, הורדה של קובץ או השארת פרטים ליצירת קשר. ריבוי יעדים אומר, כמעט תמיד, בלבול ופיזור של הגולשים. בחרו יעד אחד, וצרו תוכן ועיצוב גרפי שיכוון את הגולש להמרה המיוחלת.
אפיינו את קהל היעד שלכם והתאימו את התכנים בהתאם. לדוגמה, אם דף הנחיתה מקדם מוצר או שירות הפונה לנשים, אמהות, מעל גיל 40, כתבו תוכן שמדבר אליהן, שלבו ויז'ואלים מתאימים – למשל, צילומים של נשים בגיל המתאים – וצרו אווירה שמקשרת בין השירות/המוצר והמסר השיווקי, לקהל המטרה.
זהו את מקור התנועה לדף הנחיתה שלכם. מהיכן הגיע הלקוח? האם הוא הגיע ממודעה שפרסמתם בגוגל? מדף הפייסבוק שלכם? מהפרופיל הפרטי? אולי מדיוור ששלחתם לרשימת התפוצה שלכם? מקור הטראפיק משפיע מאוד על מאפייני הגלישה, ועל ההמרה. התאימו את סגנון ועיצוב דף הנחיתה לנקודה שממנה הגיע הגולש, ולאופיה. גולשים שהגיעו מהפרופיל האישי שלכם בפייסבוק יגיבו טוב יותר לתוכן אישי, כמו-אינטימי. גולשים אנונימיים שהגיעו מחיפוש מגוגל, עשויים להמיר טוב יותר בחשיפה לנתונים רציונליים ועוגנים קוגניטיביים מאשר לתוכן רגשי. לכל מקור תנועה הקהל שלו, והסטטייט אוף מיינד שלו. התאימו, כאמור, את התוכן בהתאם.
לא לפחד מטקסטים ארוכים. יש להתמקד בעיקר בפסקאות הפתיחה, לחלק את הטקסט כמה שיותר ולאפשר למי שממהר/לא רוצה לקרוא, לקבל את כל המידע החיוני כבר בהתחלה. אבל לא לשכוח ולא להזניח גם את הקוראים המשקיעים, שאוהבים ומחפשים מידע מעמיק יותר. הם לא מעטים.
שלבו את דף הנחיתה בתוך סביבת התוכן שלכם. ז"א, אם יש לכם אתר, שימו את הדף באתר עצמו, תחת שם הדומיין, עם לינקים נוחים ככל האפשר בחזרה לאתר. אל תהססו להפנות למאמרים נוספים, מדורי תוכן או כתבות רלוונטיות אצלכם באתר. זו אחלה דרך להכניס מידע נוסף בלי להכביד על הקורא, ומזרים עוד טראפיק פנימה לאתר שלכם.
לקרוא את כל המדריכים האפשריים בתחום, הטובים והרעים גם יחד. אלו, וגם אלו, ילמדו אתכם המון. אבל בסוף לבחור את מה שמרגיש לכם נכון ועובד לכם הכי טוב. ולנסות, לנסות ולנסות שוב. ושוב. עם הזמן לומדים ומוצאים את המודל המתאים ואת הניסוח/עיצוב שמביא המרות גבוהות.
עשו שימוש מושכל בווידאו. סרטון וידאו קצר, מוקפד ומדויק יכול לעשות הבדל משמעותי ולשפר את האפקטיביות של דף הנחיתה שלכם. וחשוב להדגיש, שוב, קצר, מוקפד ומדויק.
בצעו מעקב ונתחו את התוצרים. חברו את דף הנחיתה לגוגל אנליטיקס כדי לקבל נתוני גלישה מלאים, ושבצו בו גם את פיקסל המעקב של פייסבוק כדי לנטר את קהל היעד וליצור קמפיין פולו-אפ שיעזור לסגור את העסקה ולכוון את הגולש שביקר בדף ולא השלים את תהליך ההמרה להיכנס ולרכוש, להירשם או ליצור אתכם קשר.
ערכו שינויים תוך כדי תנועה – אבל באמצעות AB Test ולא בעריכה חיה של דף פעיל. אם אתם מעוניינים לשנות את דף הנחיתה שלכם, לבדוק פרמטרים חדשים או לבחון כמה אופציות (לדוגמה: עם וידאו ובלי, עם כיתוב שונה, או צילומים שונים), צרו עותק של הדף ושלחו את הגולשים ל-2 עמודים שונים. כך תוכלו ללמוד מהי הטכניקה היעילה ביותר עבורכם.
וכעת, לשלב היישום -
איך לבנות דף נחיתה בעזרת תוסף אלמנטור: הדרכת וידאו לצפייה בחינם