אסטרטגיה ויזואלית: איך מושכים את הלקוחות הנכונים עם צילומים מעוררי מחשבה

הרבה לפני שהם מבררים מה אנחנו מוכרים ומה אנחנו עושים, הלקוחות שלנו נחשפים לצילומים ולמסרים הוויזואליים שלנו. זה מתבטא בצבעוניות, באסתטיקה, בטקסטורות, במינימליזם שקט או הר געש מתפרץ. זה מה שמזמין את הלקוחות (או שגורם להם לעשות פרסה) כבר בשניות הראשונות. איך למצוא את הסגנון הוויזואלי ואת טביעת האצבע הייחודית שלכם

כולנו נמצאים בשלב כזה או אחר בעסק שלנו. חלקנו רק התחלנו, חלקנו כבר כמה שנים עמוק בעסק, אבל כולנו תוהים איך למצוא את הסגנון והטון הייחודי שלנו, אולי לא רק בעסק, אלא בחיים עצמם.

יש בתוכנו טביעת אצבע ייחודית, כזו שהיא רק שלנו.

אני מדברת הרבה על מציאת הסגנון הייחודי הוויזואלי שלנו, אולי כי אני אובססיבית במידה מסוימת על הנושא (לא בקטע מפחיד, אל תיבהלו, זה פשוט נושא כל כך מרתק עבורי). אנחנו משתנים לא מעט לאורך הזמן, והסגנון הזה מתעדן לעיתים, מתלטש כמו יהלום, ולאט לאט הופך להיות מה שהוא, שהוא הגרעין והמהות של העסק שלנו, ובעיקר גם המהות שלנו. בעולם שממנו אני מגיעה - עולם הצילום, רבים מגדולי הצלמים בעולם מדווחים כי הם מצאו את הסגנון שכל כך מאפיין אותם אחרי 10, אם לא 15 שנים, של עבודה סיזיפית ויומיומית.

חלקנו מספרים סיפורים דרך המילים, חלקנו מספרים דרך העשייה שלנו בעבודות יד מטריפות, וחלקנו מרצים ומעבירים הדרכות משנות חיים, אך את כל הסיפורים האלו אנחנו מעבירים לקהילה שלנו גם באמצעות תמונות. אז כשחושבים על אסטרטגיה שיווקית (בכיף), חלק ממנה היא גם צילומים (מוי כיף).

צילום: מיקה רבזין
כל הצילומים בכתבה זו: מיקה רבזין

משדרים על אותו הגל

כשאנחנו מגיעים לשאול את עצמנו?' אילו תועלות ושינויים אנחנו הולכים לחולל בחיי הלקוחות שלנו, אחת השאלות שמצטרפות, אפילו ברמת התת מודע, היא 'מה הפרסונה שלי בעסק?'

הפרסונה שלנו מתבטאת ויוצאת החוצה בעולם שכולו וויזואלי, ולתפיסה החזותית יש השפעה עצומה. עוד הרבה לפני שנכנסים לראות עמוק יותר פנימה מה אנחנו מוכרים ומה אנחנו עושים, נכנסים קודם כל לראות מה אנחנו משדרים ללקוחות שלנו. זה מתבטא בצבעוניות, באסתטיקה, בטקסטורות, במינימליזם שקט או הר געש מתפרץ. זה מה שמזמין את הלקוחות (או שגורם להם לעשות פרסה) כבר בשניות הראשונות. אנחנו, כלומר מה שאנחנו בוחרים לשדר לא חייב לרתק את כולם, כולנו אנשים שונים וצבעוניים. אבל הוא כן חייב להתחבר לקהל היעד שאליו אנחנו פונים. יחד עם השאלות של 'מי הפרסונה המייצגת של קהל היעד שלי', זה הזמן גם לקחת קצת ספייס לעצמנו ולכתוב על אותו הדף מה הפרסונה הזו אוהבת לראות. מה עושה לה חשק. מה גורם לה לעצור, להרגיש ולהתרגש.

זה בדיוק מה שאנחנו משדרים באמצעות סגנון הלבוש שלנו, באקססוריז שאנחנו בוחרים ובדרך שהבית שלנו מאורגן ומעוצב. קחו את כל אלו ושאלו את עצמכם איך זה הולך להתבטא בתמונות שלנו בעסק.

לוח השראה

מאז עולם הפינטרסט, לוח השראה הפך להיות מושג אובר-רייטד לגמרי, אבל יש לו קסם מטריף משל עצמו, בייחוד כשהוא פיזי ואפשר לגעת בו. כצלמת, אני משתמשת בלוחות השראה לפרויקטים חדשים לצילום לצורך קביעת קו השראתי לפני צילומים חדשים, בין אם מדובר בצילומי תדמית או צילומי מוצר עם סטיילינג, אבל אני בעד לוחות השראה שיתפזרו ברחבי העולם ויתנו לנו את האפשרות לחלום על דברים חדשים. לוח השראה יכול להיות לוח שעם בבית או במקום החביב עליכם במשרד או ספר סקיצות שפתוח לקבל ולהכיל את כל השיגעונות שלנו וגם את כתב היד שלנו, והוא יכול להיות עבורנו אבן דרך נהדרת בקביעת הטון הוויזואלי לעסק שלנו.

איך, אתם שואלים?

הדביקו ללוח הזה כל מה שנותן לכם השראה בעסק שלכם, כל מה שהצבעוניות שלו מדברת אליכם, קווים מיוחדים שמצאתם, טקסטורות, או אפילו גזירי עיתון או חפצים שמזכירים לכם זיכרון שעושה לכם פרפרים בבטן. ועכשיו, החלק החשוב מכל – להתבונן בכל זה מרחוק.

האם יש קו רציף שמחבר בין הכל? משהו מסוים שחוזר על עצמו? בשלב הזה ננסה לזהות כמה שיותר קווים מחברים דרך הראייה הרחבה הזו, ונשאל את עצמנו איפה זה גם מתחבר אלינו רגשית.

לאט לאט, נתחיל לראות שקו המחשבה הזה מגיע לידי ביטוי בוויז'ואל שלנו ובתמונות שאנחנו יוצרים בעסק שלנו. מה שצף אצלנו בלב ובראש אחרי שכבר ענינו על כל הדברים האלה, יתחיל להיראות באופן מובהק יותר, ויהיה סוג של סימן היכר שלנו.

It's a wonderful, wonderful life

עד כמה שזה היה יכול להיות מגניב, סביר להניח שלא נשכור צלם שיתהלך איתנו 24/7 ביומיום (ויישן איתנו בלילה על אותה הכרית), בכדי שיתעד את כל מעשינו מאחורי הקלעים בעסק. בשביל זה יש תוכניות ריאליטי ושם זה אפילו בווידאו ובלי ריטוש, אל-נטורל ?

היומיום שלנו ראוי להצטלם בשיא תפארתו, ואילו בגלל הסיבה הפשוטה ש.. זה פשוט מעניין ומקרב את העוקבים שלנו אלינו ואל הלב של העסק שלנו. אל תפחדו להרים את המצלמה (או הסמארטפון) ולתעד את הדברים שחשובים לכם באמת בעסק ביומיום. תהנו מהתהליך הזה, ותמיד תחזרו לאותה השאלה לפני הקליק (וגם אחריו) – האם התמונה משדרת את הווייב שלנו בעסק.

מוכנים, היכון, קליק!

סוף סוף הגענו למעמד של לצלם תמונות מהממות שלנו מאחורי הקלעים, אז הנה כמה טיפים חשובים –

  1. ככל שיש פחות תאורה, לסמארטפון שלנו, כמה סמארט שיהיה, יותר קשה להתפקס והתמונה עלולה לצאת כהה מאוד ולא ברורה. העדיפות תמיד, אם אנחנו מצלמים במקום סגור, היא לפתוח חלונות ולתת לאור לשטוף את החלל. זה גם יעשה לנו נעים ?
  2. לוקח לסמארטפון מעט זמן להתפקס באופן אוטומטי, אז שימו לב לחכות שבריר של שנייה אחרי שהקלקנו על כפתור הצילום ולהשתדל לא להזיז את הנייד בזמן הפעולה. אחרת, הצילום יצא גם כהה, וגם מטושטש, וחבל.
  3. שעות הבוקר המוקדמות וכך גם שעות הצהריים המאוחרות (בהתאם לעונה), הן שעות קסומות בהן השמש מגיחה בזוויות מחמיאות במיוחד, ואילו בשעות הצהריים היא מסנוורת ומטילה צל איום מתחת לארובות העין.
  4. שימו ❤ לרקע תמיד. יש לו חשיבות אדירה בדיוק כמו לנושא התמונה שלכם, בין אם זה פריט חדש שהגיע לחנות למכירה ובין אם צילמתם סלפי.
  5. גם לעריכה שלנו יש סגנון. כמובן שהעדיפות תמיד תהיה לצלם במצלמה ולערוך במחשב מכיוון שהרזולוציה, כמות השליטה שיש בזמן הצילום וכן כמות הטווח הדינאמי של הצבעים היא גדולה בהרבה מצילום בנייד, אך ניתן גם לצלם ולערוך בנייד עם אפליקציות מעולות כמו Snapseed. השתדלו לערוך באותו הסגנון לקבלת צבעוניות וגוון תואמים, ומשהו שישאיר טעם של עוד.

שימוש בתמונות גנריות – If you can't beat them, join them

נכון, לא תמיד יש לנו מאגר צילומים בלתי נגמר לצורך שיווק בעסק ולפעמים אנחנו נבחר ללכת על תמונת סטוק כלשהי. כמובן, שהדבר הראשון הוא לשים לב האם יש לתמונה רישיון לשימוש מסחרי, תבחינו באותיות הקטנות.

קל לצופים מאוד להבחין בצילומים גנריים מהרשת, ולרוב זה מעביר תחושה מעט מנוכרת והיא עלולה להיות מנוגדת לגמרי מההיכרות האינטימית איתנו כעסק. אם אתם חייבים להשתמש בתמונה גנרית, לכו עם הגנריות הזו עד הסוף ואל תנסו להסוות אותה. עדיף להקצין את העובדה שזו תמונת סטוק, ולהשתמש במסר השיווקי המתאים לצילום וכן לעסק שלכם. אם כבר, אז כבר – שלבו תמונת סטוק גנרית במסר השיווקי שלכם שאולי מדבר על משהו פלסטי ולא אמיתי, או מסר שמדבר על משהו מצחיק שנתקלתם בו או חשבתם עליו. גם כאן, אל תשכחו שהתמונה היא חלק מהשפה הוויזואלית שלכם, נסו לבחור בצבעים ומסרים שמדברים באותה השפה ומשתמשים בוויז'ואלז המיועדים לאותו קהל היעד שלכם.

Sense the tone

תפקיד הצלם הוא לאחד את הטון הוויזואלי לעסק ולהוציא את הווייב שלכם החוצה ולהעיף אותו לעולם. ברור שחלק מהסגנון הוויזואלי של הצלם ייכנס גם פנימה ויתמזג יחד לסימביוזה שתתאים לשני הצדדים. אחרי שהתוונו את הדרך לסגנון אחיד עם הצלם, בין אם מדובר בצילומי תדמית, אופנה או מוצרים, איזה כיף שבהמשך הדרך נוכל גם ליצור תמונות שעשינו במו ידינו במהלך התיעוד של היומיום שלנו, ולאחד הכל יחד למסר שיווקי חזותי.

סוף סוף, הגענו לסוף (אבל כל סוף הוא התחלה חדשה)

מציאת הסגנון החזותי שלנו הוא משימה מאתגרת בפני עצמה, אבל שום דבר בעסק שלנו לא מגיע רדי מייד. תהנו מהדרך, מהחוויה, מהשינויים המרעננים, מהעדכונים שאתם חווים כתחלופה כיפית. זה חלק עצום וכיפי של הגדילה שלנו עצמינו, והגדילה שלנו בתוך העסק.

מיקה רבזין היא צלמת. לביקור באתר שלה - לחצו כאן.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: