צילום מוצר: טיפים קטנים שישדרגו את הצילומים שלכם

הצלם והמרצה עפר בלנק מציג כמה כללי אצבע חשובים שיעזרו לכם להפוך כל צילום מוצר סטנדרטי לתמונות שיעשו למבקרים בחנות שלכם חשק לקנות. על מה חשוב להקפיד, כיצד בוחרים את השפה הצילומית, איך בונים קומפוזיציה נכונה, ועוד טיפים על צילום מוצר

צילום מוצר אינו משהו חד-פעמי, הוא תהליך, וכדי לצלם מוצר עלינו לעבור כמה שלבים עד לתוצאה הסופית.

השלב הראשון הוא ההיבט הטכני: איך ממקסמים את יכולותיה של המצלמה (סמארטפון או כל אחת אחרת)?

האור הוא הגורם המשמעותי ביותר, ולכן חשוב לצלם עם כמות אור רבה. למשל, ליד חלון שמאיר את המוצר מאחד מצידיו. מהצד השני אפשר למקם רפלקטור, כמו משטח לבן, שיחזיר את האור כשהוא מרוכך ומפוזר וימלא את הצללים. לחלופין אפשר להשתמש בתאורה מלאכותית, שמאירה באותו הצבע של אור יום (5400 מעלות קלווין). לא מומלץ להשתמש בסתם פנס, משום שאור יום, טבעי או מלאכותי, יאיר לנו את המוצר באור נכון ואובייטיבי.

ברוב המצלמות אפשר לכוון את רגישות החיישן (ISO) ואת צבע האור (WB – איזון ללבן). כך תבטיחו איזון נכון יותר וצבעוניות טובה.

היציבות חשובה אף היא, ולכן כדאי לצלם עם חצובה. חצובת צילום רגילה + מתאם לסמארטפון (של מוט סלפי) בעלות של כמה דולרים בודדים. החצובה, שתאפשר יציבות וחוסר תזוזה של המצלמה, תיצור תמונות חדות ואיכותיות בהרבה.

ההיבט השני הוא השפה הצילומית. בחירת המוצר המצולם (הנושא) והתאמת הרקע – החומר ממנו הרקע עשוי, כמו נייר, בד וכד' וצבע הרקע. אין כאן חוקים, תלוי בקהל היעד שלכם ומה יעשה הכי טוב למוצר. את הרקע יש למקם כשהוא מעוגל כדי לא ליצור פס בין החלק המאוזן למאונך. יש למקם את המוצר הכי רחוק שאפשר מהרקע שבא מאחוריו.

קומפוזיציה משמעותית ליצירת צילומים מעניינים. כלל טוב להתחיל איתו הוא יחס הזהב או חוק השלישים של הקומפוזיציה, כלומר חלוקת המלבן הצילומי היא שליש ו-2 שליש או להיפך (לא באמצע, אבל ישנם יוצאים מן הכלל). העין אוהבת צורות גיאומטריות ואלכסונים, לכן חוק האלכסונים אומר שכדי ליצור קומפוזיציה דינאמית, יש להשתמש בקווים אלכסוניים ולא ישירים.

אלמנטים נוספים לשימוש מושכל בשפה ויזואלית: שימוש בזוית צילום הממקסמת את ניראות המוצר, שימוש נכון בצבע (נושא ורקע), אור וצל והתייחסות לקו, צורה ומרקם.

ההיבט השלישי הוא עיבוד התמונה. העריכה הדיגיטלית היא חלק בלתי נפרד מהצילום. שפרו את התוצאה ע"י חיתוך מדויק (קרופ), הוספה או הורדה של בהירות הצילום, שינוי ניגודיות, שינוי צבע ועוד ועוד.

ישנן אפליקציות כמו VSCO, Photo Editor, Snapseed ורבות אחרות. מומלץ בשלב הזה לעבוד על מסך גדול ולהשתמש באחת מהתוכנות החינמיות לאלה שלא מצויים בפוטושופ, תוכנות כאלה תמצאו לרוב. לדוגמה, pizap, תוכנה מומלצת משום שהיא נוחה לתפעול.

חשוב לציין שבנושא צילום מוצר, כמו בתחומים רבים, אין כאן מדע מדויק. לכן שווה לנסות ולמצוא את הדרך המדויקת לכם ולמוצר שלכם. מומלץ לקחת שיעור או שניים עם מי שמבין, ובכך לקצר את זמן הלימוד, לקבל נקודת מבט על העבודות שלכם ולשפר את הצילום שלכם. ב"מעוף" מציעים קורס מסובסד בנושא צילום מוצר בסמארטפון, שיכול לקדם מאוד את הצילומים שלכם ולשפר את הצגת המוצרים.

ולסיום, זכרו ככל שהצילום שלכם ישהה את המבט של הצופה, כך סיכוי המכירה יהיה גבוה יותר.

עפר בלנק הוא צלם ומרצה, המלמד במספר מסגרות אקדמיות ואחרות בישראל. לאתר שלו לחצו כאן.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: