שיווק בטוויטר: איך להשתמש בחשבון טוויטר כדי לקדם את העסק שלכם
טוויטר היא הרשת החברתית החשובה שהמשווקים הישראלים מפספסים. המדריך הבא יתן לכם כמה דגשים והנחיות כיצד לעשות שיווק בטוויטר ואיך להשתמש בציוצים כדי לקדם את החנות / אתר שלכם לקהל הבינלאומי. מדריך
טוויטר היא הרשת החברתית שרוב המפרסמים הישראלים מפספסים. אם יש לכם אתר מסחר שפונה לקהל בחו"ל, ואתם לא מנהלים פרופיל בטוויטר (כמובן, במקביל לרשתות חברתיות אחרות), סביר להניח שאתם מחמיצים נתח לא מבוטל מקהל הלקוחות שלכם. בחודשים האחרונים ערכתי סדרת ניסויים ומחקרים לגבי השימוש שעושים מפרסמים בטוויטר, במטרה להבין את עקרונות הליבה של הפעילות שם – ואת ההשפעה שלה על אחוזי ההמרה בחנויות. אני מודה שניגשתי לעניין בצורה מאוד חשדנית: תמיד הייתי יותר בקטע של רשתות חברתיות ויזו'אליות (ובראשן פינטרסט) ויש לי – כמו רוב הישראלים – גם נטייה להתמקד באופן מיידי בפייסבוק. לכן הופתעתי לראות את היקף ההשפעה של שיווק בטוויטר על ביצועי החנויות ועל התפקיד החשוב של הרשת החברתית הזו על המכירות.
שיווק בטוויטר הוא הרבה יותר אינטנסיבי מאשר שיווק בפייסבוק ודומיו. הוא מחייב מידה רבה מאוד של מעורבות, תגובה בזמן אפס, וקשר הדוק עם הגולשים. בעוד שבפייסבוק אנחנו יכולים לענות לשאלות ופניות גולשים (למשל, על הקיר שלנו או בהודעות) בתוך כמה שעות, בטוויטר נדרשת תגובה מיידית ומהירה. אחרת אנחנו פשוט עלולים לפספס את המומנטום. בנוסף, בניגוד לפייסבוק, שם לא כדאי לפרסם פוסטים בתדירות גבוהה מדי (אחד או שניים ליום זה בהחלט מספק) – בטוויטר ציוצים רבים הם דווקא עניין די מתבקש ומקובל. בגלל הפורמט הקצרצר, ואופי הרשת החברתית, אנשים מגיבים הרבה יותר טוב לציוצים אינטנסיביים לאורך כל שעות היום ולפעמים גם הלילה.
הנה כמה דברים שכדאי לכם להתחיל לעשות כדי לשווק בטוויטר לקהל הבינלאומי.
שמרו על איכות העיצוב והפורמט. הקפידו על שם זהה למותג שאתם מקדמים (למשל: שם החנות שלכם באטסי או אמזון). בחרו תמונת קאבר תואמת לזו שיש לכם באתר או בדף הפייסבוק. אל תזניחו את העיצוב וצרו סביבה נעימה שמשדרת את ערכי המותג שלכם בצורה יעילה ואחידה.
עשו אופטימיזציה ל-bio שלכם. נסחו כמה משפטים קצרצרים שמספרים עליכם ועל העסק שלכם בצורה פשוטה וברורה. לא לשכוח (כמובן) לכלול קישור לאתר/חנות שאתם רוצים לקדם, ולרשתות חברתיות נוספות שרלוונטיות לפעילות שלכם.
אל תהססו לפרסם תכנים יותר מפעם אחת. כאמור, בטוויטר יש סבלנות גבוהה יותר לציוצים אינטנסיביים, ולכן אתם יכולים לפרסם את אותו הקישור, לאותו המוצר, יותר מפעם אחת. אבל גם כאן לא כדאי להיסחף: אל תשימו את אותו המוצר עשרים פעם ביום. גוונו בין המוצרים שלכם ובין הטקסטים, תמונות וקובצי וידאו שאתם מפרסמים. עם זאת, בהחלט אפשר (וכדאי) לפרסם את אותו המוצר מדי כמה ימים. לא לשכוח להחליף את הטקסט ורצוי שגם את התמונה המלווה, כדי ליצור עניין אצל קהל הגולשים שלכם.
צייצו בתדירות קבועה ואל "תיעלמו" מהזירה. הטיפ הזה נכון לכל רשת חברתית. אם יש משהו טפשי לעשות, זה להתחיל לעבוד ברשת חברתית כלשהי, לצבור עוקבים, לבסס מעגל מתעניינים, ואז להיעלם לתקופה. אם אתם מתכוונים לקחת את השיווק שלכם ברצינות – ואם לא, אולי כדאי שתבחרו מקצוע אחר או קחו מישהו שיעשה את זה עבורכם – ברגע שאתם בוחרים לעבוד עם כלי שיווקי כלשהו, תנו לו את הזמן המתאים. אל תתחילו ותעצרו, למדו את השטח לפני שאתם מתחילים, ובאופן כללי, צברו ניסיון לפני שאתם מרימים ידיים ונוטשים את הפרופיל שלכם לאנחות. גם כאן, סבלנות היא חלק בלתי נפרד מהעסק.
השתמשו נכון בהאשטאגים וזהו טרנדים בזמן שהם מתרחשים. שיווק בטוויטר מתמקד במהירות תגובה. אם אתם מזהים טרנד (אפשר לראות אותם בדף החיפוש ובעמודים שונים באתר) שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם, מהרו והשתמשו בתיוגים הרלוונטיים כדי לקדם את הפוסטים שלכם ולתפוס את הגל בזמן. בעת כתיבת הפוסט הזה, National Guard עולה במהירות לראש החיפושים, בגלל (עוד) הצהרה טפשית של נשיא ארה"ב הנכנס, דונלד טראמפ. זה זמן מצויין להציע מוצרים עם לוק צבאי, ולהשתמש בהומור כדי לשלב את המוצרים שלכם בטרנד ולצבור עוקבים שיעריכו את הסגנון הייחודי והמשעשע שלכם.
חפשו משפיעים בתחום הפעילות שלכם וצרו איתם קשר, אמיתי. לאחרונה הפך להיות ממש בלתי-נסבל עם כל הודעות הספאם באינסטגרם (וגם קצת בפייסבוק), מכל מני משתמשים שכותבים תגובות כמו "אהבתי", "מקסים" ו"אני מסכים עם כל מילה!" בתגובה לתמונות/פוסטים. זה קורה גם בטוויטר, ולכן כדאי להיזהר מלהיות האנשים האלו. אבל כן כדאי וחשוב ליצור קשר עם משפיענים ואנשים עם קהילת עוקבים חזקה, וליצור איתם קשר – אינטיליגנטי, וראוי, בבקשה – סביב המותג שלכם.
איך הכי נכון לעשות זאת? התחילו בלפברט אותם (לעשות פייבוריט לציוצים שלהם), רטווטו (הגרסה של טוויטר לשיתוף בפייסבוק) ציוצים שלהם וצרו איתם קשר ציבורי דרך תיוגים (@שם_משתמש). אלו לא חייבים להיות כוכבים מה-A LIST או סלבריטיז, אולי אפילו עדיף להתחיל עם אנשים משכבת הביניים ומטה, שיגיבו טוב יותר לחנופה המתוחכמת שלכם ולנסיון שלכם ליצור איתם קשר. הם יכולים להיות שגרירים לא רעים למוצרים שלכם, ותוכלו להיחשף דרכם לקהילת העוקבים שהם מטפחים.
שלבו בין מגוון סוגי מדיה. שיווק בטוויטר צריך להיות מגוון ומעניין. אל תסתפקו רק בטקסט ולינקים, צרפו תמונות טובות וגם וידאו מפעם לפעם. אם אתם כותבים נהדר, ציוצים טקסטואליים יכולים להיות כלי מרכזי, אבל העשירו גם אותם בתוכן ויז'ואלי. עם זאת, לא מומלץ להפציץ בתמונות, ובטח שלא לחזור עליהן ללא הרף. כמו ברוב הרשתות החברתיות גם כאן אנחנו רוצים לגוון ולעניין, ולא לחזור על עצמנו ולשעמם את הגולשים.
בדקו בתדירות קבועה את תיבת ההודעות שלכם והגיבו לפניות. ככל שהמענה שלכם יהיה מהיר יותר, כך תוכלו ליצור קשר טוב יותר עם הגולשים ובתקווה שגם לשכנע אותם לרכוש מוצרים בחנות שלכם. ענו בזריזות לשאלות והערות, היו ידידותיים ושמרו על חוויית שירות מעולה.
אל תתביישו ובקשו מהקהל שלכם להגיב. אני יודע שרוב האנשים (הטובים) מרגישים שלא בנוח לשווק את עצמם. שיווק עצמי הוא אישיו לא קטן, וצריך לעבוד עליו (הנה מאמר מצויין בנושא הקושי לשווק את עצמנו, והנה עוד מדריך לשיווק לאנשים ששונאים לשווק). בטוויטר זה נכון כפליים: זה המקום שבו מקובל לבקש מהעוקבים לשתף, להגיב ולתקשר אתכם. בניגוד ל"שתפו!" המביך בפייסבוק, בטוויטר הבקשה לשיתוף או RT (ריטוויט) מתקבלת בהבנה גדולה יותר.
צרו תוכן ייחודי ונפרד לטוויטר. הנטייה של רוב המשווקים היא לשכפל את הטקסטים, תמונות ושאר התכנים שלהם לכל הרשתות החברתיות. זה לא הדבר הכי טוב בעולם, כשזה מגיע לשיווק. לכל רשת יש את השפה שלה ואת הסגנון שלה, ואם אתם רוצים ליצור קהילת עוקבים טובה ואיכותית, צרו עבורה תוכן עצמאי ונפרד. כך גם הלקוחות הנאמנים שלכם, שעוקבים אחריכם גם בפייסבוק וגם בטוויטר, לא ישתעממו לראות את אותם התכנים שוב ושוב ב-2 רשתות שונות (או יותר) ויפסיקו לעקוב אחריכם. שיווק בטוויטר דורש יצירתיות ובידול.
הציעו הטבות ייחודיות לעוקבים שלכם. המשך ישיר של הטיפ הקודם, יהיה לבנות מבצעי פרסום לקהל העוקבים שלכם בטוויטר באופן ספציפי. צרו קופון הנחה בשם TwitterFAN או משהו בסגנון, כדי לאותת לעוקבים שאתם נותנים להם אהבה גם ברשת הספציפית הזו. אותו הדין לגבי רשתות חברתיות אחרות, אגב. המבצעים צריכים להיות מופרדים, מנוסחים אחרת ומוצגים בצורה שונה ולא משעממת. כך גם לגבי כל מיני הגרלות או משחקים שאתם יכולים לערוך כדי לחזק את הנראות שלכם בפיד. הנה כמה רעיונות למבצעי מכירות מצויינים שתוכלו לערוך בקלות ובכיף.
פרסום בתשלום. טוויטר, כמו כל הרשתות החברתיות השונות, נותנת דחיפה לתוכן ממומן. לאחר תקופת הרצה מסויימת, ערכו מספר ניסיונות בקידום התכנים שלכם בטוויטר ונסו להגיע לקהלים חדשים ומגוונים יותר. בדקו את התוצרים בקפידה וקבעו את הסכומים שאתם מעוניינים ויכולים להשקיע בפרסום שם – ומדדו את החזר ההשקעה שלכם. עם קצת ניסיון ואופטימיזציה, תוכלו להגיע יחסית בקלות לאיזון (הוצאות=הכנסות), ומשם להמשיך לכיוון הרווח.
אנליטיקס, אנליטיקס, אנליטיקס. אם כבר הזכרתי את נושא המעקב אחר קמפיינים וניטור תוצרים, זה מביא אותי לנקודה האחרונה והחשובה להפעם – השתמשו באנליטיקות הפנימיות של טוויטר – כמו גם של האתר / חנות שאתם מקדמים – כדי להבין מה בדיוק טוויטר עושה עבורכם, באיזה אופן ומדוע. שליטה מלאה באנליטיקס היא א"ב של מקצועי המסחר המקוון ובלעדיה אתם מחמיצים את אחד מכלי העבודה החשובים של עולם המסחר האלקטרוני. חבל. למגוון מדריכים ברמות מתחילים ומתקדמים בגוגל אנליטיקס, לחצו כאן.