מעודכן, מורחב וכייפי מתמיד - הכירו את קורס אסטרטגיה שיווקית במהדורה החדשה והמורחבת
אחרי אלפי תלמידים ואינספור משובים, תיקונים ושיפורים ושפצורים תוך כדי תנועה - מגיעה המהדורה החדשה של קורס הדגל שלי - "אסטרטגיה שיווקית: לבנות וליישם תוכנית שיווקית לעסק". מה כוללת המהדורה המורחבת, איך בנויים השיעורים, אילו תוספות יש ואיך נראית התוכנית השיווקית העדכנית והרלוונטית ל-2020
קורס "אסטרטגיה שיווקית: לבנות וליישם תוכנית שיווקית לעסק הקטן" הוא קורס הדגל שלי - העברתי אותו פעמים רבות, בפני אלפי בעלי עסקים, וברבות השנים הוא עבר שדרוגים ושינויים בהתאם לתוצאות שהשיגו המשתתפים בקורס. זהו קורס מקצועי ויסודי שנותן כלים פרקטיים לבעלי עסקים קטנים, ועוזר להם לשווק ולמכור בצורה חכמה, יעילה וקלה יותר.
הקורס עושה סדר ביסודות השיווק, ומלמד - שלב אחר שלב - איך לגבש אסטרטגיה, לכתוב תוכנית שיווקית ולגזור ממנה תוכנית עבודה מעשית.
הקורס המקורי כלל חמישה שיעורים פרונטליים בני 3 שעות (סה"כ 15 שעות לימוד), שהתקיימו פיזית בכיתות במרכזי לימוד שונים בארץ. השיעורים כללו תרגול שנעשה בכיתה (כשעה בכל שיעור). לימדתי את הקורס בפורמט סגור (המיועד לארגונים וגופים גדולים) וגם לקהל הרחב (במסגרות פרטיות ודרך "מעוף"). ב-2017 כתבתי את הקורס מחדש, הפעם ללימוד בווירטואליזציה בכיתה מקוונת. ביצעתי שינויים יסודיים במבנה הקורס ואופי הוראת התכנים, והכנסתי מרכיב חשוב של עבודה עצמית בבית (במקום בכיתה) ותרגילי הגשה. הקורס המקוון כלל שמונה שיעורים בני שעה וחצי כל אחד (סה"כ 12 שעות לימוד), ונשאר כך לאורך השנים.
קורס אסטרטגיה שיווקית: המהדורה החדשה
בחודש מרץ 2020 ייפתח המחזור הראשון של הקורס במתכונתו החדשה. הקורס עבר מספר שינויים משמעותיים, כדי להתאים את התכנים ואת הכלים לרוח התקופה ולשינויים בתחום השיווק והאסטרטגיה.
מה השתנה בקורס החדש, לעומת הקורסים הקודמים?
הוספתי פרק בנושא אסטרטגיות מיצוב וגיבוש הצעת הערך. בפרק החדש נלמד מה זה אסטרטגיות מיצוב, באיזה מצבים נשתמש בהן, ואיך עושים את זה נכון. בנוסף, נלמד מהי הצעת הערך ואיך מנסחים אותה עבור כל מוצר/שירות בעסק.
הוספתי שאלונים ללמידה עצמית במערכת ידידותית וכייפית באתר הלמידה. לכל שיעור יצורף מעתה שאלון מסכם שהוא מעין מבחן לימודי עם שאלות אמריקאיות בנושאים שנלמדו בשיעור. השאלות בודקות האם הבנתם את השיעור ועד כמה אתם שולטים בתוכן, ודרך המשוב תוכלו לשפר את ידיעותיכם ולהשיג שליטה טובה יותר בתכנים. המבחנים כייפיים ומלמדים מאוד, והם חלק מהותי מהלמידה.
שיניתי את מבנה התוכנית השיווקית. לאחר שבדקתי מאות תוכניות שיווקיות במחזורים הקודמים, ביצעתי מספר שינויים במבנה התוכנית. החלפתי את סדר הפרקים, ארגנתי מחדש את החומר הנלמד ודייקתי את התרגילים שמרכיבים את התוכנית שתכתבו בקורס. את מבנה התוכנית החדש תוכלו להוריד מכאן. כפועל יוצר משינוי מבנה התוכנית, גם סדר השיעורים בקורס השתנה.
העברתי את נושא המשפכים השיווקיים לפרק רשות ("נספח"). משפכים שיווקיים אינם חלק אינטגרלי מתוכנית שיווקית קלאסית, ובכל זאת בחרתי לכלול בקורס התייחסות נרחבת אליהם - בגלל חשיבותם. כדי להרחיב את הקורס מבלי להוסיף שיעורים חיים, את נושא המשפכים השיווקיים תלמדו באופן עצמאי בשיעורים מוקלטים ללמידה עצמית.
הוספתי שני סוגים של תרגולים לכל שיעור. מעתה, משתתפי הקורס יקבלו שני סוגי מטלות - מטלות ללמידה עצמית (שירכיבו את התוכנית השיווקית) ומטלות מסכמות להגשה - אותן יתבקשו להגיש בקבוצת הלמידה לצורך קבלת משוב פרטני. המטלות המסכמות משלבות את כל הדברים שלמדנו בשיעור ברמה המעשית, ויעזרו לכם (וגם לי ולצוות ההוראה) לדעת אם הבנתם טוב את החומר ולעזור לכם לדייק ולחזק מה שלא ברור או מובן.
מבנה הקורס החדש
הקורס "אסטרטגיה שיווקית - מהדורה חדשה" מורכב משמונה שיעורים המועברים בלייב ושלושה שיעורים מוקלטים.
השיעורים הנלמדים בשיעור חי:
- שיעור 1 - החזון ומערכת הערכים כליבת האסטרטגיה השיווקית
- שיעור 2 - חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות והאסטרטגיות הנגזרות מה-SWOT
- שיעור 3 - אבחון וניתוח מתחרים ואקלים עסקי
- שיעור 4 - מיצוב, בידול וגיבוש הצעת הערך
- שיעור 5 - קהל היעד
- שיעור 6 - ערוצי הפצה ואסטרטגיות תוכן
- שיעור 7 - מטרות, יעדים ותוכנית העבודה החודשית
- שיעור 8 - תקצוב וניהול השיווק
שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית:
- שיעור 9 - מבוא למשפכים שיווקיים
- שיעור 10 - משפכים שיווקיים מתקדמים וכלים לבניית משפכים
- שיעור בונוס - תרשים SWOT כמותני
חומרי העזר בקורס:
במהדורה החדשה הכנסתי חומרי עזר חדשים שיעזרו לכם בכתיבת התוכנית השיווקית. בכל שיעור תמצאו את מצגת השיעור המלאה, הקלטה של השיעור (לאחר המפגש בלייב) וקבצי עזר וסיוע: טבלאות אקסל, מסמכי וורד, תרשימים וקישורים חשובים ועוד.
איזה קורס מתאים לי: מוקלט או לייב?
שתי המהדורות של הקורס - זו שנלמדת בלייב וכוללת קבוצת לימוד, וזו שמיועדת ללמידה עצמית - מתאימות לקהלים עם צרכים ומאפיינים שונים.
הקורס החי מצויין לאנשים שזקוקים למסגרת ולעבודה קבוצתית. הקורס כולל שמונה מפגשים שבועיים בשעות וימים שקבועים מראש בלו"ז, בשיעור המועבר בשידור חי. אפשר לשאול שאלות ולקחת חלק בדיון הכיתתי. אם אתם צריכים את המבנה הקבוע ומסגרת הלימוד הכיתתית - זו הבחירה המתאימה עבורכם. במהדורת הלייב השיעורים מוקלטים, כך שאין חובת נוכחות בשיעורים עצמם, תוכלו לצפות בהם בזמנכם החופשי או לחזור לצפות בהם שוב אם משהו בשיעור לא ברור.
בנוסף, קורס הלייב כולל את קבוצת הלמידה. במהדורה החדשה יש שני סוגי תרגילים: תרגילים לביצוע עצמי (אותם יש גם בקורס המוקלט) ותרגילים מסכימים להגשה ומשוב. קבוצת הלימוד היא המקום להגיש את תרגילי הסיכום ולקבל משוב מצוות ההוראה, ממני ומשאר החברים לקורס. זהו מרחב לימודי שבו אפשר להציף שאלות, קשיים ואתגרים פרטניים ולהיעזר בי ובחברים בתהליך הלמידה שלכם.
לעומת זאת, המהדורה המוקלטת מתאימה לאנשים המעדיפים ללמוד באופן עצמאי, בקצב שלהם. אפשר לעשות בינג' אסטרטגיה שיווקית, ולתקתק את התוכנית השיווקית שלכם בסופ"ש אחד ארוך ומרוכז, או לחילופין למתוח את הלימודים על פני תקופה ארוכה יותר, כמו שלושה חודשים או אפילו יותר. אפשר לצפות בשיעורים בהילוך מהיר או איטי, להוריד את קובצי העזר לשימושכם ולענות לשאלונים הלימודיים כדי לבדוק שאתם מסונכרנים עם חומרי הלימוד.
מה השורה התחתונה?
קורס אסטרטגיה שיווקית הוא קורס מאוד פרקטי - הכלים שתלמדו בו יוכלו לשמש אתכם בטווח הקצר והמיידי, כמו גם הארוך והמתמשך. זה קורס מעמיק מאוד שבו תלמדו את יסודות השיווק בצורה מסודרת ומובנית. הוא כולל תרגול רב ומשימות, וכאשר אתם נרשמים אליו, כדאי לשריין מראש שעות עבודה לצורך הכנת והגשת התרגילים.
הקורס מומלץ גם לבעלי עסקים חדשים וגם לבעלי עסקים ותיקים, המעוניינים לבנות אסטרטגיה שיווקית, להתוודע לעולם המרגש והמשמח של השיווק - ולמצוא את הכלים המתאימים להם כדי לשווק בצורה יעילה, חכמה ובתקווה שגם קלילה ומהנה :)
יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ? כתבו לי ואשמח לעזור.