שלושה מרכיבים שכל ניוזלטר (מוצלח) צריך: ערך, התמדה ותכנון מוכוון מטרה

כשהיא נעשית טוב, רשימת תפוצה איכותית היא כלי שיווקי מוצלח ואפקטיבי עם אחוזי המרה גבוהים והחזר השקעה כמעט מובטח. על מה חשוב להקפיד כאשר יוצרים ניוזלטר, מדוע כדאי לכם לתכנן את הפעילות ולקבוע יעדים, ואיך שומרים על עקביות והתמדה

למרות שרובם מסיימים את חייהם בלי שאף אחד יפתח אותם, ולמרות שכל הזמן מדברים על "נמאס מניוזלטרים", גם היום רשימות תפוצה מהוות כלי שיווקי חשוב ומרכזי. כשהיא נעשית טוב, רשימת תפוצה איכותית היא כלי שיווקי מוצלח ואפקטיבי עם אחוזי המרה גבוהים והחזר השקעה כמעט מובטח. יש הרבה סיבות להפעיל רשימת תפוצה שיווקית והיא תורמת לנו במספר רב של מישורים: בחירה אקטיבית של הנרשמים לקבל את הפרסום, גישה ישירה ללקוח וביסוס אמון, אחוז המרה גבוה, עלויות זולות, תקשורת דו-סטרית, בניית קהלים, אוטומציה, חקר ביצועים ועוד.

רשימת תפוצה מוצלחת היא זו שממוקדת - לפני הכל - במתן ערך אמיתי, מתמשך ועקבי לנרשמים שלכם. לפני שאתם משווקים, מקדמים ומוכרים לקהל הניוזלטר שלכם, עליכם להתמקד בטיפוח הקשר איתם, ע"י שליחת תכנים מגוונים, מעניינים ובעלי ערך ומשמעות. לאחר שחקרתי מאות רשימת תפוצה (כולל רשימת התפוצה שלי, שבה עשרות אלפי נרשמים וביצועים עסקיים מצויינים), גיליתי שכמו בהרבה תחומים בחיים, גם הדרך לניוזלטר מוצלח מורכבת משלושה מרכיבים. יש לי הרבה מה לומר על שימוש ברשימת תפוצה לשיווק, פרסום ומכירות, ועשיתי את זה בהרצאה שלי כאן. זה עולם שלם של ידע וטכניקות, אבל מחשבה על 3 המרכיבים שאציין תכף, היא התחלה מצויינת לכל ניוזלטר שאתם מתכננים להוציא.

המרכיב הראשון: ערך

הנקודה החשובה ביותר ברשימת תפוצה טובה: מתן ערך למנויים. זו הסיבה שבגינה הם הצטרפו לרשימת התפוצה שלכם, כדי לשמור אתכם על קשר ולקבל מכם מידע, בתקווה שימושי ומעניין עבורם.

לכן דיוור בעל ערך מכניס את העסק שלנו למודעות של העוקבים, נותן להם השראה ומגלה להם עוד צדדים בפעילות שלנו. כמו ברוב פעילויות השיווק, גם בניוזלטר הדגש שלנו צריך להיות על תוכן בעל ערך ללקוח, הרבה לפני שאנחנו חושבים על מכירות או שיווק.

אנו נבחן כל דיוור שנוציא דרך שאלות כמו - מה יוצא למי שקורא את המייל הזה? מה מפסיד מי שלא? איזה ערך אנחנו נותנים? האם זהו ערך אמיתי וגבוה, או רק "פיתיון"? ההמלצה שלי היא תמיד לתת את מיטב התכנים בצורה פתוחה וחופשית, ולעשות את זה באופן עקבי. וזה מביא אותי לנקודה הבאה - 

המרכיב השני: התמדה ועקביות

עוד נקודה מאוד חשובה, כשזה מגיע לניוזלטרים - צריך להתמיד. גם כאן, לא מדובר בהפתעה גדולה, התמדה היא מילת מפתח נוספת ב(כמעט) כל מהלך שיווקי ארוך טווח. אבל כשמדובר ברשימת תפוצה, ההתמדה חשובה משום שהיא יוצרת אצל הלקוחות שלכם ציפייה לקבלת התכנים בצורה קבועה ורציפה. אם תעשו זאת נכון, התזמון יעזור ללקוחות שלכם להתרגל לקשר אתכם, ולצרוך את התכנים שלכם בצורה עקבית ויעילה.

במקרה של ניוזלטרים, התמדה צריכה לבוא לידי ביטוי ב:

  • תדירות משלוח קבועה וצפוייה.
  • תוכן איכותי ועקבי (בלי עליות וירידות, בלי דיוורים גרועים ובינוניים).
  • היצמדות לפורמטים קבועים (עיצוב גרפי, סגנון כתיבה, אווירה, סוגי תוכן) שנבדקו והוכחו כיעילים עבור העסק וקהל היעד.
  • בקיצור: בלי הפתעות, הגולש צריך לקבל את מה שהוא מבקש לקבל.

המרכיב השלישי: תכנון ויישום מוכוון-מטרה

אני יודע שכתבתי שהתוכן הוא החשוב ביותר, וגם התמדה ועקביות הן קריטיות, אבל המרכיב השלישי הוא זה שמאפשר לכל הכיף הזה לקרות. ניוזלטר טוב הוא דבר שצריך לתכנן, מראש, וכחלק מחשיבה עמוקה יותר על התפקיד שלו בשיווק. אל תוציאו ניוזלטר סתם כי נראה לכם שצריך או כי שמעתם שזה עובד. שבו עם עצמכם מעט וחשבו איזה יעדים עסקיים ושיווקיים הוא אמור למלא? איזה משפכים שיווקיים מתקיימים בתוכו? איך הם בנויים ובאים לידי ביטוי בכל שלב?

כמו העצות הקודמות (מתן ערך, התמדה ועקביות), גם העצה הזו רלוונטית לכל פעילויות השיווק שלנו. כדי לשווק טוב - עלינו לבצע תהליכי תכנון מוקדמים, להבין את היעדים העסקיים והשיווקיים, את הצרכים של קהל היעד ואת הכלים העומדים ברשותנו כדי לתת להם מענה.

את שאלות הליבה (בנוגע לקהלי היעד ולצרכים שלו) תוכלו לקחת מתוך תוכנית השיווק / התוכנית האסטרטגית של העסק או למצוא את התשובות אליהן, במסגרת תכנון הניוזלטר.

ללמידה נוספת:

 

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: