המלצות לשיווק בימי קורונה: איך כדאי לשווק בתוך משבר מתגלגל, כשהכל משתנה ולא ברור

שקלו לתגבר (או להתחיל) את הקידום הממומן, הדגישו את שעות ואופי הפעילות שלכם, צרו דף "שאלות ותשובות" רלוונטי לתקופה, שפרו את הנגישות שלכם, חזקו את שירות הלקוחות - ועוד טיפים שיעזרו לכם לשפר את הפעילות השיווקית על רקע משבר הקורונה

אם אני צריך לכנס את הצעדים השיווקיים שעובדים לי וללקוחות שלי במהלך משבר הקורונה תחת כותרת אחת, היא תהיה "נגישות". האסטרטגיות והטקטיקות שנותנות ביצועים טובים בתקופה זו מנגישות לקהל מידע, תכנים, שירותים ואת בעל/ת העסק בעצמו/ה. הן מקרבות אותנו אל הקהל שלנו, דרך פעילות תוכן ונוכחות מוגברת שלנו בערוצי השיווק, ומגיבות לצרכים המשתנים והחדשים של הלקוחות שלנו.

במאמר הזה ריכזתי כמה מהטיפים היותר פשוטים וקלים ליישום שהראו ביצועים טובים בתקופה הנוכחית. כל אחד מהם משפר את המגע שלנו עם הקהל ואת הנגישות שלנו כאנשי מקצוע, ושל המוצרים והשירותים שלנו, ואני ממליץ לכם בחום לשקול להשתמש בהם בעסק שלכם בתקופת משבר הקורונה.

הדגישו את שעות ואופי הפעילות שלכם

אחד הצעדים הפשוטים שתוכלו לעשות כדי לשפר את נראות המותג שלכם בתקופת משבר הקורונה, יהיה להדגיש את שעות ואופי הפעילות בעסק. פרסמו פוסט נעוץ בפרופיל העסקי שלכם, וציינו האם יש שינוי בפעילות העסק, מה שעות העבודה ואיך המוצר/שירות מסופק. לדוגמה, ספרו ללקוחות "הפגישות ייתקימו מעתה בשיחות וידאו בזום, שמוקלטות וזמינות לכם לצפייה לאחר הפגישה ללא הגבלת זמן". הודיעו להם "המשלוחים ייצאו בכל בוקר ב-8:00, כדי שההזמנה שלכם תיכנס למשלוח בבוקר, אתם צריכים לעשות אותה עד השעה 18:00 בערב שלפני". 

העסק מושבת? שתפו במידע באופן מיידי ובשקיפות (אבל אל תפסיקו לשווק)

חלק מהעסקים נאלצים לסגור לגמרי את שעריהם, חלקם מוצאים מודלים חלופיים (פעילות אונליין או בטלפון, למשל) ואחרים פשוט סגורים. בכל מקרה שבהם בית העסק אינו פעיל, יש להודיע על זה בכל ערוצי השיווק שלכם. על ההודעה להיות ידידותית ונגישה אך בעיקר אינפורמטיבית וכזו שעונה על החששות הצפויים של הלקוחות שלכם (כמו למשל במקרה של מינויים המשלמים מדי חודש). "לקוחות יקרים, כידוע לכם, חדר הכושר שלנו סגור ויחזור לפעילות עם הסרת המגבלות על התנועה וההתקהלות. חשבונכם לא יחוייב בימים אלו / התקופה בה חדר הכושר סגור תקוזז מדמי המנוי שלכם בסיום התקופה / תקבלו חודש נוסף בחינם על כל חודש שבו חדר הכושר היה סגור עקב משבר הקורונה". קצר, פשוט וברור. מומלץ לכלול קישור לדף מידע מפורט יותר שבו תכתבו את כל הסעיפים החשובים והאותיות הקטנות, מה שמביא אותי לטיפ הבא -

מומלץ להעלות דף "שאלות ותשובות" ספציפי לימי הקורנה

משבר הקורונה הכניס את כולנו למצב של אי-ודאות. נכון להיום (10/4) אין אופק לסיום המשבר ולא ברור איך ומתי המשק ישוב לפעילות תקינה. אנשים מסתובבים עם הרבה מאוד שאלות ותהיות, בלי קשר לעסקים שלנו, ואנחנו צריכים להקל עליהם ע"י הנגשת המידע בצורה ידידותית ופשוטה ככל האפשר ולכן אני ממליץ ליצור דף FAQ - שאלות נפוצות הרלוונטיות ספציפית לתקופת הקורונה ובו תכניסו את כל השאלות הנפוצות שאנשים עשויים לשאול אתכם או שואלים אתכם. הקפידו לעדכן את הדף בשאלות ותשובות חדשות, אם אתם רואים שאלה שחוזרת על עצמה באפיקי השיווק שלכם (קבוצות, דף עסקי, מייל וכו') הכניסו אותה לדף הזה והפנו את המשתמשים לשם מעמודי המוצר/שירות והפוסטים שלכם בסושיאל.

מוכרחים להמשיך לנגן - וגם לשווק

זה נכון לעסקים פתוחים וזה נכון גם לעסקים סגורים - בשום מקרה ובשום מצב אנחנו לא מפסיקים לשווק. אפשר להוריד הילוך (למרות שאישית הייתי ממליץ דווקא לתגבר פרסום), אבל השיווק שלנו צריך להמשיך. כמובן שהתכנים משתנים לפי המצב ובהתאם לאופי השירות שאנחנו מספקים בנסיבות החדשות, אבל זו תהיה טעות מאוד גדולה לדעתי להפסיק לגמרי פעולות של שיווק ומגע עם הקהל בתקופה הזו. אתם תוכלו לחזור לפעילות עם חלוף המשבר, כמובן, אבל במקום ליצור המשכיות ורציפות תמצאו את עצמכם צריכים להתחיל את כל עבודת השיווק מהתחלה (מה שיעכב את הגעת התוצאות וההכנסות בעקבותיהן). לכן, נדאג ל"רציפות שיווקית" גם בתקופת משבר הקורונה, נמשיך להעלות תכנים ומאמרים, ונפעל בערוצי השיווק שלנו במצב דומה לשגרה ככל האפשר מבחינת נפחי הפעילות השיווקית.

שקלו להוסיף קידום ממומן

אם אינכם משתמשים בקידום ממומן, ייתכן ותרצו לשקול לעשות זאת, בזכות המצב האנומלי שנוצר בשוק ה-PPC. מפרסמים רבים כיבו קמפיינים (כל החנויות הפיזיות, בתור התחלה, כל ענף התיירות, כל המסעדות וכדומה) מה שפתח לשחקנים קטנים יותר הזדמנות יוצאת דופן לקידום בנישות מסויימות. ע"י קידום ממומן אנחנו יכולים ליצור משפכים חזקים יותר, להחזיר את הלקוחות לתהליך הרכישה אם נטשו את עגלת הקניות או נכנסו לדף "צרו קשר" אבל לא שלחו הודעה ולמקסם את הפעילות השיווקית שלנו בלי שאף אחד 'יחמוק' מהרשת השיווקית. חשוב מאוד לעקוב אחרי ביצועי הקמפיינים (בקידום הממומן) וגם אחרי הפעילות האורגנית שלכם, כמובן. זה נכון לכל מצב, אבל בעיקר בתקופה הזו חשוב להיות במעקב תכוף על פעילות השיווק שלנו ולבחון את התוצאות של הקידום האורגני וגם הממומן. 

אם אתם רוצים ללמוד לעשות קידום ממומן כמו שצריך, על בסיס אסטרטגיה מסודרת ובצורה יסודית וטובה - כדאי שתבדקו את הקורס שלי - קורס קידום ממומן בפייסבוק - ממתחילים למתקדמים (שנמכר עכשיו במציאון במחיר לוהט :)).

מוכרי מוצרים? שימו את שירות המשלוחים שלכם בפרונט

אחת ההמלצות החזקות שאני נותן ללקוחות מוכרי מוצרים מאז תחילת המשבר, והיא מביאה תוצאות נהדרות שהצילו, בחלק מהעסקים, את המכירות לקראת פסח - לדבר הרבה על המשלוחים שלכם באפיקי השיווק. במקרים שבהם התוכן שעסק במשלוחים ובנגישות המוצר ללקוחות היה כ-25%-30% מסך כל התוכן השיווקי שפרסם העסק, נרשמה פעילות ערה באתר ונכנסו הזמנות בהיקפים מרשימים (לעתים יותר מתקופה 'רגילה'). הפיצו את בשורת המשלוחים ללקוחות שלכם - הוציאו דיוורים שמסבירים שהמשלוח שלכם בטוח, מהיר ואמין. צלמו את השליח המסוקס והאמיץ וספרו עליו קצת. כתבו בצורה ברורה שאפשר להשאיר את המשלוח בכניסה לדלת ולדפוק שלוש פעמים למזל. הדגישו שאין חובה ואין צורך לפגוש את השליח. שהמשלוח יגיע, בטוח, מחרתיים. וכן, בטח, תקבלו SMS לפני. כולם מופצצים במסרים של "שמור מרחק", "היסגר", "הישמר". בא לי להפיץ קצת אנרגיה של חיבור ושל קירבה. של כמה קליקים ואנחנו אצלך על סף הדלת (לא בקטע מקריפ, חלילה). הדיבור על משלוחים מכל מיני זוויות ביחד עם משלוח חינם (אם אתם יכולים לתת), עוזר ליצור תחושת ביטחון, דאגה, הזדהות. הגולשים יבינו שמבינים אותם ואת החששות שלהם, והם יחושו שהם בידיים טובות והמשלוח שלהם יגיע בטוח ושלם ומהר. ובלי קורונה.

הראו נוכחות מוגברת בקהילות שלכם (או של אחרים)

קבוצות הפייסבוק שוקקות בפעילות בימים אלו, כפי שבוודאי שמתם לב. הקבוצות מספקות מרחב אסקייפיסטי כמו גם סביבה נעימה לחילופי מידע, רעיונות והשראות והקהל - שמבודד פיזית ונפשית מקבוצות המגע החברתיות הרגילות שלו, ממלא את הצורך במגע אנושי דרך, בין היתר, קהילות אונליין. אם אתם מנהלים קבוצת פייסבוק שיווקית, הנוכחות שלכם בקבוצה חיונית ומשמעותית בתקופה זו, שהיא הזמן המושלם ליצור קשר עם הקהל, להכיר אותו ולפתח קשרים מעמיקים ומתמשכים. זה גם הזמן לבנות את פעילות התוכן בקהילה, ולשקול לחבר אליה מודלים עסקיים ומוצרי משפך שיחממו את הקהל לרכישה של המוצרים/שירותים שלכם. אם אין לכם קבוצת פייסבוק משלכם (וגם אם כן, במקרים מסויימים) אני ממליץ להראות נוכחות מוגברת בקהילות אחרות, שבהן קהל היעד שלכם מסתובב. ענו על שאלות, פרסמו תוכן איכותי, היו אנשי המקצוע המעולים שאתם ונצלו את שעות השיווק שלכם ליצירת קשרים עם אנשים בקבוצות. היו נגישים ומקצועיים, תנו ידע באהבה ובשפע, הגישו עזרה - ואנשים יזכרו את זה, באחריות. 

שירות לקוחות זמין יותר

כתבתי קודם שללקוחות שלנו (כמו לכל בני האדם) יש המון טרדות חדשות על הראש ושאלות מנקרות של אי-ודאות. התפקיד שלנו הוא לדאוג שלפחות בכל הקשור אלינו, הכל יהיה נגיש וברור ללקוחות. לכן אני ממליץ להקצות משאבים רבים יותר לשירות הלקוחות שלכם בתקופה הקרובה, להיות זמינים יותר, אולי אפילו לפתוח ערוצי תקשורת שבשגרה אינכם מציעים ללקוחות שלכם - כמו שירות בווטסאפ. בנוסף, בדקו את תהליכי האוטומציה של שירות הלקוחות שלכם והחליטו האם צריך לשנות אותם או אפילו לבטל אותם בתקופה זו לטובת מענה אנושי ישיר מולכם או מול נציגי השירות בעסק. המגע האנושי הזה יכול לעשות את ההבדל ולשפר את אחוזי ההמרה וסגירת העסקאות שלכם. זה לא חייב להיות מהלך דרמטי - אני הוספתי את מספר הווטסאפ העסקי שלי לדפים ספציפיים באתר, והזמנתי את הלקוחות להתייעץ איתי על הקורסים. כך אני נגיש יותר וזמין יותר, ויכול לתת מענה באופן אישי ומדויק. מי לא צריך את זה, בתקופה הזו?

בשורה התחתונה: היו נגישים

כפי שכתבתי בפתיחה, כל העצות האלו מתכנסות תחת "נגישות" - המידע צריך להיות נגיש, המשלוחים נגישים, גם אנחנו, כבעלי העסק, צריכים להיות נגישים בתקופה הזו. אני יודע שזה מורכב לנהל בית בעוצר/סגר/ווטאבר במקביל לניהול העסק, והראש שלנו לא תמיד נמצא 100% בעסק, זה ברור. ובכל זאת, אם נצליח ליצור לעצמנו "כיסים" של תשומת לב ביומיום העמוס והמשתנה, ונדאג להיות נגישים וזמינים לקהל שלנו בתוך אותם כיסי-זמן נדירים, נוכל להמשיך לקיים את פעילות העסק ולעבור את משבר הקורונה בשלום ועם כמה שפחות נזקים והשלכות שליליות על העסקים שלנו. כך גם, אני מאמין, נוכל לחזור לפעילות מהירה וזריזה ברגע שהמשבר יתמתן והמצב יתחיל לחזור לשגרה כזו או אחרת.

קראו עוד 

לפני שנפרדים, כמה המלצות על הקורסים שלי :)

אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל כל הקורסים שלי נמכרים כעת במחירי עלות (מ-50% ועד 90% הנחה). מדובר בקורסי שיווק מקצועיים ומקיפים, באיכות אקדמית ועם הפדנטיות הידועה שלי המתובלת בסגנון הייחודי וביכולת שלי להנגיש מידע מורכב (ומלחיץ) בקלילות ובכיף. כל הקורסים שלי מונגשים מראש במחירים זולים מאוד, מתוך אידיאולוגיה כמו גם מודל עסקי של מכירה בכמויות גדולות, אבל עכשיו הם משתלמים כפליים. ברכישה תקבלו גישה לקורס שבחרתם, לחומרי העזר (חוברות הקורס, עזרי למידה, מסמכים לשימושכם ועוד), ללא הגבלת זמן - תוכלו לחזור ולצפות בהם גם בעוד שנתיים או אפילו להוריד את הקורסים למחשב/לנייד.

בימים אלו כולנו מתמודדים עם משבר הקורונה והשלכותיו על החיים, כמו גם על העסקים, של כולנו. בתקופה זו של משבר ואי-ודאות, בחרתי להוריד את מחירי כל הקורסים, הסדנאות וההרצאות שלי למחירי עלות. על ידי כך, אני מקווה להנגיש ידע, כלים ושיטות שיעזרו לכם לעבור את התקופה המורכבת הזו בשלום. המחירים יהיו בתוקף עד לסיום המשבר, במהרה בקרוב. כאן תוכלו לעיין בקטלוג הקורסים שלי.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: