איך לבנות "קול מותג" ייחודי שיעזור לעסק שלכם להתבדל ולבלוט אל מול המתחרים

אחד המרכיבים החשובים בארגז הכלים שלנו, כמשווקים, הוא היכולת לפתח טון עקבי בערוצי השיווק שבהם אנחנו פועלים, כדי ליצור קשר יציב וחזק יותר עם הקהל שלנו. כך נעשה זאת בקלות

קול מותג עקבי הוא אחד האלמנטים החשובים ביצירת הזדהות של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו והגדלת המכירות. קול המותג הוא למעשה האישיות, הסגנון והשפה בהם אנחנו משתמשים כדי לתקשר עם הקהל שלנו, האופן שבו המותג שלנו נשמע, נקרא, נחווה ומרגיש. 

באמצעות פיתוח קול מותג עקבי אנחנו יכולים לבנות קשר חזק יותר עם הקהל, להגדיל את ההיכרות שלו איתנו ועם המותג ובסופו של דבר להניע ליותר מכירות. במאמר זה אשתף כמה טיפים ליצירת קול מותג מגובש בכל ערוצי השיווק שבהם אתם פועלים.

הגדירו את אישיות המותג

נתחיל בהגדרת הגדרת תכונות האישיות המרכיבות את המותג שלנו. האם המותג הוא שובב או רציני? סמכותי או ידידותי? אקדמי ומדעי, או נינוח ומשוחרר? הבנת אישיות המותג שלנו (ממש כאילו ומדובר בבן-אדם) תעזור לנו לקבוע את הטון הנכון של הקול שבו נשתמש בכתיבה השיווקית ובהפקת התוכן שלנו.

הכירו את הקהל שלכם

כדי ליצור קול מותג שמהדהד את הקהל שלכם, עליכם לדעת מי הם ומה אכפת להם. ערכו מחקרי שוק כדי לקבל תובנות לגבי צרכי הקהל, העדפותיו ונקודות הכאב של הקהל שלכם. כאן תוכלו לקרוא עוד על עריכת מחקרי שוק, וכאן תמצאו מאמרים על קהל היעד בשיווק.

שמרו על עקביות

קול המותג שלכם צריך להיות עקבי בכל ערוצי השיווק שבהם אתם פועלים. זאת אומרת שהשפה (הוויזואלית וגם הטקסטואלית) בכל הערוצים - אתר האינטרנט, דפי הנחיתה, מדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני ופרסום - צריכה להיות אחידה ועקבית. אם אתם עובדים עם אנשי מקצוע חיצוניים בשיווק שלכם ו/או בשירות הלקוחות, יש לוודא שכולם בצוות מבינים את קול המותג ומשתמשים בו בעקביות.

השתמשו בוויזואליות כדי לחזק את הקול הייחודי

אמצעים חזותיים יכולים למלא תפקיד גדול בחיזוק קול המותג שלנו. לכן, נבחר תמיד תמונות, צבעים וגופנים התומכים באישיות של המותג ובסגנון שאותו אנחנו רוצים לתקשר החוצה. שימוש בכלי בינה מלאכותית, דוגמת מידג'רני, סטייבל דיפיוז'ן ומחוללי תמונות אחרים, יכול לעזור לנו לגבש חזות גרפית אחידה ולמקסם את הוויזואליה של המותג שלנו. כאן תוכלו ללמוד עוד על השימושים במידג'רני בשיווק ובפיתוח שפה ויזואלית לעסק.

השתמשו בשפה התואמת למסרים

קול המותג שלכם צריך לבוא לידי ביטוי לא רק במה שאתם אומרים וכותבים, אלא גם באופן שבו אתם אומרים את זה. חשבו על שפת הגוף שלכם בסרטוני הווידאו, בטון, בעוצמת הקול, באופן שבו אתם מדברים בשיחות הטלפון עם מתעניינים ולקוחות, ועוד. בחרו תמיד בשפה התואמת את אישיות המותג שלכם, בין אם מדובר בשיח סתמי או בשיחה יותר רשמית.

היו אותנטיים

קול המותג שלכם צריך לשקף את מי שאתם באמת, כמותג. אל תנסו אף פעם להיות משהו שאתם לא. במקום זאת, התמקדו בלהיות אותנטיים ונאמנים לאישיות המותג שלכם. זה הרבה יותר קל ופשוט, וזה גם הרבה יותר אפקטיבי. הלקוחות המתאימים יתחברו לאישיות ולפרסונה שלכם ושל המותג שלכם (מוזרים או חריגים ככל שאתם חושבים שאתם), ואתם תוכלו לשמור על פשטות וקלילות בשיווק שלכם. התוצאות לא ייאחרו להגיע.

השתמש בסיפורים (סטוריטלינג)

סיפורים הם דרך עוצמתית להחיות את קול המותג שלנו ולהפוך אותו למשהו דינאמי, אמיתי, מורגש ומוחשי. השתמשו בסיפורים כדי להמחיש את האישיות הייחודית שלכם, להדגיש את ערכי המותג בפעולה ולהציג את מה שאתם עושים הכי טוב. כאן תוכלו ללמוד על סטוריטלינג בשיווק.

השתמשו בהומור (אם מתאים)

הומור יכול להיות דרך נהדרת להזריק אישיות לקול המותג שלכם. זה אמנם לא מתאים לכל המותגים, אבל בהרבה מאוד מקרים שימוש בהומור (גם אם מעט, ולעתים רחוקות) יכול לתבל את הפעילות, להוסיף אנרגיה ואישיות ולהכניס אווירה הרבה יותר אישית ואנושית אל תוך התכנים השיווקים. השימוש בהומור מקדם את הייחוד של המותג ומבליט אותו אל מול המתחרים, בעיקר אם מדובר בנישות מקצועיות שבהן שומרים על פאסון ונימה רצינית. דווקא להקליל, לשחרר ולשעשע יכול להיות כיוון מעולה לפיתוח קול מותג ייחודי.

עקבו, בדקו, תקנו ושפרו את הפעילות

כדי לוודא שכל ההמלצות האלו מיושמות בפועל, אנחנו נקפיד לעקוב בקביעות אחר קול המותג שלנו בכל ערוצי השיווק שבהם אנחנו פועלים, וזאת כדי להבטיח שהקול יהיה עקבי ואחיד. מדי פעם נרגיש שמשהו שבחרנו לא בדיוק מתאים (ההומור לא קולע, השפה רשמית מדי, משהו לא מתחבר עם הקהל), ואז נדייק ונשפר, עד שנגיע לנוסחה הנכונה. חשוב מאוד לעקוב אחר הביצועים של הפוסטים, להכניס שינויים אל מול תגובת הקהל, ולמצוא את השפה הייחודית שעובדת הכי טוב עבורכם.

לסיכום,

פיתוח קול מותג עקבי הוא המפתח לבניית מותג חזק וניתן לזיהוי שמהדהד ונזכר אצל קהל היעד שאליו העסק שלנו פונה. על ידי יישום של הטיפים במאמר הזה, תוכלו לגבש ולשדר קול מותג מגובש שמחזק את אישיות המותג שלכם ובונה קשרים חזקים יותר עם הלקוחות שלכם.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: