בעידן שבו כולם משווקים והתחרות רק הולכת וגוברת, אסטרטגיות מיצוב ובידול תופסות בחזרה את מרכז הבמה. אסטרטגיות מיצוב מסייעות לעסקים קטנים עם תקציבי שיווק מוגבלים לבסס מעמד ואוטוריטה, למצוא נישות עם תחרות מועטה ולהרחיב את פעילות העסק בבטחה.
השילוב בין עבודת עומק ופיתוח אסטרטגיות בידול, יחד עם למידת המרכיבים של הצעת הערך ושימושיה בשיווק - ישפר משמעותית את קלות ואיכות השיווק שלנו, ידייק את המסרים ובתקווה גם ירחיב את הקהל, החשיפה וההכנסות.
אסטרטגיות מיצוב הן כלי חשוב עבור משווקים שהם עסקים קטנים: בהיעדר תקציבי שיווק ובגלל לו"ז עמוס ממילא, אנו נדרשים למצוא דרכים להפוך את השיווק לתהליך טבעי ונינוח, במקום סיוט מתמשך. לנקודה הזו בדיוק נכנסות אסטרטגיות המיצוב והבידול.
משפחה זו של אסטרטגיות מבססות את הבידול שלנו בזירה ובעזרת שימוש נכון בהן המוצר/שירות והעסק נתפשים כיוצאי דופן וקשה להשוות אותם לאחרים. בנוסף, בשימוש באסטרטגיות מיצוב הנישה ברורה ומוגדרת: קהל היעד ממוקד, השפה השיווקית ברורה יותר ועוד יתרונות רבים. בצד הכמותי, אסטרטגיות מיצוב מחזירות בד"כ תוצאות חיוביות במדדי החזר השקעה (ROI) והן מציגות תוצאות טובות ועקביות לאורך זמן.
לצד היתרונות הרבים שלהן, אסטרטגיות מיצוב דורשות לא מעט עבודת תכנון, תחכום וחשיבה - וזה בדיוק מה שנעשה בשיעור המיוחד הזה שכל כולו יעסוק באסטרטגיות בידול ובגיבוש הצעת הערך עבור העסק הקטן. זהו שיעור מיוחד שייכנס בעתיד לקורס "אסטרטגיה שיווקית: המהדורה המורחבת", ואתם יכולים להשתתף בו כעת במחיר מיוחד שלא יחזור אף פעם ;)
מה נלמד בשיעור?
מה עוד כדאי לדעת?
השיעור יועבר בשידור חי בכיתה וירטואלית, ביום רביעי, ה-15/1 בשעה 9:30 עד 11:00. ניתן להשתתף בשיעור החי בעזרת מחשב או סמארטפון, מכל מקום. הקלטת השיעור תמתין לכם באיזור האישי באתר שלי, לאחר השידור, יחד עם חומרי עזר וכלים שימושיים לתכנון אסטרטגיית המיצוב שלכם.