ניסיון קורס אסטרטגיה שיווקית: לבנות וליישם תוכנית שיווקית לעסק שלכם (מהדורה חדשה)

קורס אסטרטגיה שיווקית: לבנות וליישם תוכנית שיווקית / מרץ-אפריל 2020

קורס המועבר בשידור חי בכיתה וירטואלית, ובו תלמדו בצורה ידידותית ושיטתית על כל יסודות האסטרטגיה השיווקית של העסק, ותבנו תוכנית שיווקית וגם תוכנית עבודה המותאמת אישית לעסק שלכם.

הקורס יתקיים בחודשים מרץ-אפריל וכולל 8 שיעורי Live בני שעה וחצי כל אחד ו-3 שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית.

מחיר הקורס: 850 ש"ח. ניתן לחלק ל-8 תשלומים.
בהנחיית טל איתן
מתלבטים לגבי הקורסים? רוצים סיוע פרטני? צרו קשר עם יועצי הלימודים שלי
קראו עוד על שיטת ההוראה שלי ועל מערכת הלימודים של כאן עובדים בכיף.

קורס הדגל - אסטרטגיה שיווקית - נותן ארגז כלים מקצועי ומקיף לעסקים קטנים (ותיקים וחדשים גם יחד), במטרה לגבש אסטרטגיה סדורה ולהבין לעומק את מרכיבי השיווק בעסק הפרטי שלהם. הקורס מלמד, צעד אחר צעד, את יסודות האסטרטגיה השיווקית בהתאמה לעסק הקטן, ומכסה את כל הנושאים הדרושים ליצירת תוכנית אסטרטגית ותוכנית שיווקית וכן כלים יעילים ומוכחים לבנייה מן היסוד של תשתיות שיווקיות לעסק.

הקורס מוצע כעת במהדורה חדשה ומורחבת, הכוללת 8 שיעורים חיים בכיתה וירטואלית ו-3 שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית (כחומרי הרחבה והעשרה). זהו קורס יסודי ומעמיק, המוצע במחיר ידידותי וזמין לכל עסק.

בקורס תלמדו כיצד לכתוב תוכנית שיווקית, להבין את קהלי היעד אליהם פונה העסק, להגדיר יעדים איכותניים וכמותיים ולמדוד אותם, לבנות משפכים שיווקיים והגדרות הנעות-לפעולה ועוד. בנוסף, תלמדו איך הופכים אסטרטגיה למעשית - וכיצד בונים תוכנית עבודה (לו"ז משימות) ברמת השבוע, החודש, הרבעון והשנה.

ההרצאות יתקיימו אונליין. ניתן להתחבר בעזרת הטלפון הנייד או המחשב, בעזרת הלינק לכיתה הווירטואלית. מומלץ שתהיה לכם מצלמת רשת (כדי שנוכל גם לראות ולהכיר אתכם בכיתה), אבל זו אינה חובה. ההרצאות מוקלטות וזמינות לצפייה בתום השיעור, אם אינכם יכולים או אינכם מעוניינים להשתתף בשידור החי.

כל אחד ממפגשי הקורס בנוי מהרצאות ממוקדות וגדושות בתוכן בנושאי הליבה של השיווק ותרגילים מעשיים ליישום בעסק הקטן.

הורידו את התבנית החדשה ליצירת תוכנית שיווקית אותה נבנה במהלך הקורס. כל אחד מהסעיפים הוא תרגיל אותו נלמד בכיתה.

 

למי הקורס מתאים?

הקורס מיועד לבעלי עסקים קיימים שקמו 'תוך כדי תנועה' וזקוקים ליסודות שיווקיים ואסטרטגיים, יזמים המרגישים שפעילותם מפוזרת ולא מאורגנת, ועסקים שמרגישים שאינם ממצים את הפוטנציאל העסקי שלהם, וזקוקים לעבודה מאורגנת ומסודרת ובו בזמן כזו שמשאירה מקום ליצירתיות ואלתור.

הוא עוזר לעסקים ולאנשים המתקשים בשיווק להתיידד עם עבודת השיווק ולעשות אותה בקלות רבה יותר - ואפילו בכיף :) בקורס נלמד כיצד לשווק בצורה חכמה וממוקדת, בדרך אחרת, יצירתית, אנושית ונעימה. בקיצור - הקורס יעזור לכם למצוא את הדרך הנכונה עבורכם לשווק: להבין את קהל היעד ולהתאים אליו את המסרים והפעילות השיווקית בכל הערוצים המתאימים.

מה תלמידים מספרים על הקורס?

 

על הקורס ותכניו

המהדורה החדשה של הקורס מורכבת מ-8 שיעורים חיים בני שעה וחצי כל אחד, ו-3 הרצאות מוקלטות באורך דומה.

כל אחד מהשיעורים כולל תרגילים לעבודה עצמית, תרגילי הגשה לצורך משוב מקצועי ושאלון אינטראקטיבי ללמידה. בנוסף, כוללים השיעורים חומרי עזר כמו טבלאות, קובצי אקסל ומסמכים נוספים שיעזרו לכם בגיבוש התוכנית השיווקית והאסטרטגיה. מומלץ לפנות זמן ללמידה עצמית ולהכנת שיעורי הבית בין המפגשים.  

שיעור 1 - החזון ומערכת הערכים כליבת האסטרטגיה השיווקית

בשיעור הראשון נלמד מהי אסטרטגיה ומהו שיווק, נכיר גישות ושיטות להגדרת המושגים בהתאמה לצרכי העסק הקטן. נכיר את יסודות האסטרטגיה ונלמד על ערכי ליבה וערכים מבדלים, על שימוש במעטפת הערכים לשיווק, למשיכת הלקוחות הנכונים לנו והרחקת לקוחות בעייתיים.

מה תדעו בסוף השיעור? תפנימו לעומק את המושג "שיווק" (ככלי לשליטה על ביקושים), תבינו איך בנויה תוכנית שיווקית (ואיך משתמשים בה בעסק הקטן), תגדירו את העסק בקצרה ובבהירות, תכתבו חזון עסקי ריאליסטי ושאפתני, תגדירו את ערכי העסק (בחלוקה לערכי סף וערכים מבדלים) ואת השימושים השונים שלהם בשיווק. בנוסף, תכתבו את הפרק הראשון בתוכנית השיווקית החדשה שלכם :)

שיעור 2 - חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות והאסטרטגיות הנגזרות מה-SWOT

בשיעור זה נעסוק באופן יסודי במיפוי חוזקות וחולשות בהיבט השיווקי, זיהוי והדגשת נקודות הבידול והערך כהכנה לגיבוש אסטרטגיית שיווק. נלמד אסטרטגיות שיווקיות העושות שימוש בניתוח SWOT - חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות - אסטרטגיות תיקון, היפוך, פיצוי, היערכות והימנעות. 

מה תדעו בסוף השיעור? כיצד לזהות ולהשתמש בחוזקות ובהזדמנויות לשיווק העסק שלכם, וכיצד לזהות ולהתמודד עם חולשות פנימיות ואיומים חיצוניים על העסק שלכם, בעזרת אסטרטגיות התמודדות. תכתבו את פרק 2 של התוכנית השיווקית.

שיעור 3 - אבחון וניתוח מתחרים ואקלים עסקי

בשיעור זה נלמד כלי ניתוח של השוק שבו העסק פועל או עתיד לפעול: אפיון גבולות הזירה, מחקר מתחרים מקיף (כולל ניתוח ערוצי הפצה), יצירת תרשים מיצוב נוכחי ומיצוב רצוי בשדה. נלמד כיצד לערוך מחקר השראות איכותני ומה אפשר ללמוד ממנו לפעילות העסקית.

מה תדעו בסוף השיעור? כיצד לזהות מתחרים מסוגים שונים - מתחרים ישירים ועקיפים, מתחרי תשומת לב, מתחרים שהם שותפים פוטנציאליים וכדומה, תערכו מחקר מתחרים או מחקר השראות ללמידת האקלים העסקי, תכירו את המוצרים הקיימים בשוק ואת המחירים שלהם ותיצרו תרשים מיצוב ראשוני הבוחן איכות מול מחיר בשדה שבו אתם פועלים. לסיום, תכתבו את פרק 3 בתוכנית השיווקית שלכם.

שיעור 4 - מיצוב, בידול וגיבוש הצעת הערך

בשיעור זה נלמד טכניקות לניתוח ויצירה של מיצוב ובידול בזירה, נגדיר תבחינים מבדלים וניצור אסטרטגיות מיצוב ובידול עבור העסק. בחלקו השני של השיעור נלמד על מושג הצעת הערך ועל האופן שבו אנו מגדירים הצעות ערך אפקטיביות.

מה תדעו בסוף השיעור? בראש ובראשונה - לנסח הצעת ערך ייחודית ואטרקטיבית שתשפר את ביצועי המכירות והשיווק שלכם, עבור כל מוצר ושירות. תלמדו טכניקה ידידותית (ואפילו כייפית!) ליצירת תרשימי מיתוג ואיך להשתמש בהם כדי לבסס את הבידול בעסק ולשפר את השיווק משמעותית. תכתבו את פרק 4 בתוכנית השיווקית שלכם.

שיעור 5 - קהל היעד

הבנת קהל היעד היא אחד השלבים החשובים בתכנון ויישום האסטרטגיה השיווקית. לכן נקדיש לנושא את שיעור מספר 5 - נלמד על סוגי קהלים, איך מזהים את קהל היעד הנכון עסק, כיצד בודקים האם אנחנו פונים לקהל הנכון ועוד. נבנה פרסונות שיווקיות שבהן נוכל להשתמש ביישום התוכנית השיווקית שאנו כותבים בקורס.

מה תדעו בסוף השיעור? כיצד להגדיר במדויק את קהל היעד הרצוי אליו אתם פונים בעסק, תבינו לעומק את סוגי הקהלים ואת האופן שבו אנו ניגשים לניתוח הצרכים שלהם - ופיתוח התוכן השיווקי המתאים. תבנו פרסונות שיווקיות יעילות ותכתבו את הפרק החמישי בתוכנית השיווקית. 

שיעור 6 - ערוצי הפצה ואסטרטגיות תוכן

שיעור זה מתמקד בתוכן השיווקי הקבוע והמשתנה ובערוצי השיווק השונים שבהם אנו פועלים. נלמד כיצד למצוא את פלטפורמת השיווק המתאימה לצורכי העסק שלכם, ונסקור אסטרטגיות יעילות ובדוקות לשיווק של עסקים קטנים בערוצים שונים.

מה תדעו בסוף השיעור? תבינו לעומק את אפשרויות הפעילות השונות ואת ערוצי ההפצה הזמינים לעסק שלכם, תכירו אפיקים פנימיים (אתר, דף נחיתה, קבוצת פייסבוק וכו') וחיצוניים (יחסי ציבור, כתיבה למקומונים וכו') ואיך משתמשים בכל אחד מהם לקידום העסק. נדון בסוגי התכנים השונים שאנו פוגשים בשיווק ונערוך בחינה יסודית של פלטפורמות השיווק ואופן הפעולה שלנו בכל אחת - לפי קהל היעד אליו אנו פונים. בסיום השיעור תכתבו את הפרק השישי בתוכנית השיווקית שלכם.

שיעור 7 - מטרות, יעדים ותוכנית העבודה החודשית

השלב הבא ביצירת אסטרטגיה שיווקית הוא הצבת יעדים שיווקיים והגדרת המטרות - העסקיות, הכלכליות, המקצועיות, האישיות וכמובן, השיווקיות. בין היתר נעסוק ביעדי מיקרו ומאקרו, ההבדל בין מטרה ליעד, פירוק יעדים למשימות ובניית תוכנית עבודה ליישום התוכנית האסטרטגית שיווקית שאנו כותבים בקורס.

מה תדעו בסוף השיעור? שיעור זה הוא המעבר משלב התכנון והאסטרטגיה לשלב הביצוע בשטח (הטקטיקה). תלמדו כיצד לקבוע מטרות ויעדים עבור העסק ואיך לפרק אותם למשימות קונקרטיות צמודות יומן וכיצד לגזור תוכנית עבודה שימושית עבור ניהול השיווק בשוטף. בנוסף, תכתבו את פרק 7 בתוכנית השיווקית שלכם.

שיעור 8 - תקצוב וניהול השיווק

בחלקו הראשון של שיעור זה נעסוק בקביעת תקציבי השיווק. נבחן את התקציבים האפשריים בעסק ונכיר כלים לבדיקת החזר השקעה (ROI) ככלי להערכת ביצועי קמפיין שיווקי, נכיר גישות ושיטות לקביעה ובדיקה של תקציבי השיווק בעסק, ונלמד תכנון עלויות והוצאות הפרסום והשיווק.

בחלקו השני של השיעור נדון בניהול השיווק - ונלמד כיצד אנו מוציאים לפועל את התוכנית השיווקית שכתבנו במהלך הלימודים בקורס. בסיכום השיעור נקבל הנחיות להשלמת התוכנית השיווקית והפניה להמשך הלמידה העצמאית למתקדמים, בעזרת השיעורים המוקלטים המצורפים לקורס זה.

מה תדעו בסוף השיעור? איזה שיטות יש לקביעת תקציבי השיווק בעסק וכיצד לבחור את אסטרטגיית התקצוב המתאימה לצרכים שלכם. תלמדו אסטרטגיות תקצוב פשוטות (אחוז ממחזור, תקציב קשיח וכו') ואסטרטגיות תקצוב מתקדמות (תקצוב תלוי-החזר, תקצוב איכותני מוכוון נכסים, תקצוב גישוש ועוד), וכלים יישומיים לניהול השיווק בעסק שלכם. לסיכום, תכתבו את פרק 8 שמהווה את הפרק האחרון בתוכנית השיווקית "הקלאסית". 

שיעורים 9+10 - למתקדמים: משפכים שיווקיים

למרות שמשפכים שיווקיים אינם חלק מתוכנית שיווקית קלאסית, יש להם תפקיד משמעותי בשיווק בימינו, בפרט כשמדובר בשיווק דיגיטלי. משתתפי קורס "אסטרטגיה שיווקית" יוכלו ללמוד לעומק את נושא המשפכים השיווקיים ב-2 שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית. השיעורים נחתמים בתרגילים אותם יש לצרף כנספח לתוכנית השיווקית הנכתבת במהלך הקורס.

שיעור 9 - מבוא למשפכים שיווקיים (שיעור מוקלט ללמידה עצמית)
בשיעור זה נלמד על המושג "משפך שיווקי", על המרכיבים של משפך שיווקי קלאסי - חשיפה, עניין, רצון ורכישה - ועל התכנים השונים שעלינו להציע למשתמשים בכל אחד משלבי המשפך השונים. לסיכום השיעור, נמפה את המשפכים השיווקיים הפעילים בעסק שלנו.

שיעור 10 - משפכים שיווקיים מתקדמים (שיעור מוקלט ללמידה עצמית)
שיעור זה מוקדש למשפכים שיווקיים מתקדמים, ונלמד בו משפכים כמו המשפך הקלאסי, משפך מהיר, משפך מוצר גנרי, משפך יוקרה, משפך טיפוח לידים ומשפך מצטבר. נדון לעומק בסוגיות של הנעה לפעולה והתנהגות צרכנים, נלמד כיצד כותבים משפך שיווקי בעזרת טבלה ידידותית ואיך מגדירים את ההנעות לפעולה בכל אחד מהשלבים.

היקף הקורס:
12 שעות הדרכה בשיעור חי בכיתה וירטואלית + 3 שיעורים מוקלטים.
8 מפגשים בני שעה וחצי.

  • הקורס כולל השתתפות בקבוצת פייסבוק סגורה לצורך העלאת התרגילים לקבלת משוב, העלאת שאלות והתייעצות עם צוות ההוראה ומשתתפי הקורס.
  • הקורס כולל תרגילי בית שמומלץ לבצע בין שיעור ושיעור. כל תרגיל הוא פרק / נושא בתוך התוכנית השיווקית, ועל ידי הכנת התרגילים תכתבו - שלב אחר שלב - את התוכנית השיווקית-אסטרטגית שלכם.
  • הקורס כולל מבחן אינטראקטיבי שהוא כלי לימודי משמעותי ואפקטיבי. מומלץ להקצות זמן למבחן הבית בכל שבוע.
  • נפח עבודת הבית ומידת ההשקעה הנדרשת משתנה לפי סוג העסק ואופי התוכנית הנכתבת, מומלץ לפנות לעניין כמה שעות עבודה מדי שבוע.
  • הההרצאות מוקלטות ויהיו זמינות לצפייה דרך אתר הלימודים של "כאן עובדים בכיף" (בו אתם גולשים כעת), לשימוש עתידי ללא הגבלת זמן.
  • המשתתפים יקבלו גם את מצגת הקורס המלאה, חומרי עזר ותכני העשרה נוספים בקבוצת הפייסבוק המלווה את הלמידה.

לפרטים נוספים ובדיקת התאמת הקורס לצרכים שלכם, כתבו לי ואשמח לסייע.