#זוםעל היבטים משפטיים בניהול עסק: הגנת הצרכן, יחסים עם לקוחות ומסמכים חשובים

לניהול עסק ישנם היבטים משפטיים רבים, החל מהחובה הכללית לפעול במסגרת החוק הישראלי וכלה בתקנות פרטניות החלות על סוגי עסקים מסוימים, בין אם נותני שירותים ובין אם מוכרי טובין. כשם שאנו, בעלי העסקים, מקבלים ייעוץ פיננסי, ייעוץ עסקי, ייעוץ שיווקי ועוד, כך מומלץ לקבל גם ייעוץ משפטי על מנת שנוכל להיות מודעים לתמונת המצב באשר לסיכונים המשפטיים הכרוכים בפעילות העסק שלנו, ולהפעיל שיקול דעת מיטבי כשכל המידע לפנינו.

בהרצאה נסביר מה מטרתו של הייעוץ המשפטי, האופן שבו הייעוץ המשפטי נותן לנו כלים להתמודד עם מישורי יחסים שונים בעסק שלנו – למשל מישור היחסים עם הלקוחות, במסגרתו עלינו להכיר את החובות החלות עלינו מכוח חוקים כגון חוק הגנת הצרכן; ולעומתו מישור היחסים עם המתחרים, במסגרתו חשוב שנדע, בין היתר, כיצד אנחנו מוגנים בזכויות יוצרים. בנוסף, ניתן דוגמאות פרקטיות למסמכים מהעסק שלנו שיש להם משמעויות משפטיות, כגון הצעות מחיר, תקנון שימוש באתר, תנאי השתתפות בסדנאות וקורסים, מדיניות ביטולים והחזרים כספיים ועוד.

יש להדגיש, כי ההרצאה אינה באה להחליף ייעוץ משפטי פרטני לעסק, שצריך להינתן לאחר היכרות עם המאפיינים המסוימים של העסק. אלא, מטרתה להעלות למודעות של בעלי העסקים את חשיבותו של הייעוץ המשפטי.

על המרצה

עו"ד אביב דקל, בוגרת האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת ג'ורג'טאון, בעלת ותק של שמונה שנים כעורכת דין ובעלת העסק "האלבומים של אביב".