הרצאה בחינם20 דרכים לעשות כסף מקהילות מקוונות: איך להתפרנס מקבוצות פייסבוק (ולא רק)

קהילות מקוונות בכלל וקבוצות פייסבוק / ווטסאפ בפרט הפכו בשנים האחרונות להיות מקור הכנסה יציב ומרכזי לעסקים כמו גם לאנשים פרטיים רבים.

בהרצאת השראה זו אציג בפניכם עשרים מודלים למונטיזציה של קהילות, רעיונות יצירתיים שיעזרו לכם להתפרנס מהקבוצות שלכם. כל זאת, על בסיס ממצאים עדכניים ממחקרים אקדמיים ועסקיים ומקרי מבחן מרתקים.

בהנחיית טל איתן

פספסתם את ההרצאה שלי בכנס טלדן?
עכשיו אתם יכולים לצפות בה - לגמרי בחינם - בהקלטה. פשוט נרשמים ולומדים בכיף :)

על ההרצאה:

בשנים האחרונות יותר ויותר ויותר ארגונים, עסקים קטנים ואנשים פרטיים משתמשים בקהילות וירטואליות כמקור הכנסה, כמו גם במטרה לקדם את יעדיהם, להשיג מטרות עסקיות ומיצוביות וליצור קשר עמוק ומתמשך יותר עם קהל היעד שלהם.

קהילות וירטואליות מציעות לעסקים כלים רבים ושונים ליצירת רווחים ישירים ועקיפים, כלכליים כמו גם תדמיתיים. לדוגמה, קהילות תורמות רבות לעסקים בתחום התיירות והאירוח (1), משפרות את הזכירות וההזדהות של הלקוחות עם מותגים בענף אופנת העילית (2), יוצרות קשרים עמוקים יותר של אמון עם גופים פיננסיים וכלכליים (3) ואפילו עוזרות לסיוע והנגשת מידע וסיוע רפואיים ופסיכולוגיים לחולים ומתמודדים (4).

בהרצאה זו אסקור בפניכם עשרים מודלים שונים שיכולים לסייע לעסקים וארגונים לעשות כסף (ולא רק) מקהילות וירטואליות חוץ-ארגוניות ופנים-ארגוניות. נכיר כלים, השראות ורעיונות יצירתיים שיוכלו לעזור לעסקים שלנו להתפתח ולגדול: מפתרונות כמו מכירת מוצרים ושירותים, דרך קבוצות מיקוד ומחקר, קהילות עבודה ושיתוף, קבוצות נטוורקינג, תיווך וציד ראשים, ועד רעיונות לשירות לקוחות איכותי, נגיש וזול יותר באמצעות קהילות מקוונות.

על המרצה:

שמי טל איתן, אני יועץ אסטרטגי מוסמך ומנוסה, עם ניסיון של 20+ שנים בייעוץ אסטרטגי ושיווקי לארגונים ועסקים. במקביל, אני מנהל את קבוצת "אסטרטגיה שיווקית בכיף" בפייסבוק, דוקטורנט וחוקר קהילות מקוונות במחלקה למדעי המידע באוני' בר-אילן.

 

1. Zhang, T., Bilgihan, A., Kandampully, J., & Lu, C. (2018). Building stronger hospitality brands through online communities. Journal of Hospitality and Tourism Technology.

2. Burnasheva, R., Suh, Y. G., & Villalobos-Moron, K. (2019). Sense of community and social identity effect on brand love: Based on the online communities of a luxury fashion brands. Journal of Global Fashion Marketing, 10(1), 50-65.

3. Hafez, M. (2021). The impact of social media marketing activities on brand equity in the banking sector in Bangladesh: the mediating role of brand love and brand trust. International Journal of Bank Marketing.

4. Eitan, T., & Gazit, T. (2021). Leader behaviors in Facebook support groups: An exploratory study. Current Psychology, 1-17.