קורס זה הועבר בשידור חי בכיתה וירטואלית. מהדורה זו פתוחה למשתתפי המחזור שהתקיים בימי ד' החל מה-6/11/19 בשעה 10:30. משך הקורס: 8 שיעורים בני שעה וחצי כל אחד, ו-2 שיעורים מוקלטים.
החודשים נובמבר-דצמבר הם זמן מושלם ליצירת תוכנית אסטרטגית שיווקית לשנה האזרחית החדשה. אני מזמין אתכם להצטרף להצטרף לקורס הדגל שלי - אסטרטגיה שיווקית - שבו תכתבו תוכנית שיווקית עבור העסק שלכם, לרגל שנת 2020 הבאה עלינו לטובה :)
קורס "אסטרטגיה שיווקית" נותן ארגז כלים מקצועי ומקיף לעסקים קטנים (ותיקים וחדשים גם יחד), במטרה לגבש אסטרטגיה סדורה ולהבין לעומק את מרכיבי השיווק בעסק הפרטי שלהם. הקורס שם בקדמת הבמה את אפיקי השיווק, ערוצי ההפצה, התכנים והתקציבים שלכם, ומקנה כלים יעילים ומוכחים לבנייה מן היסוד של תשתיות שיווקיות לעסק הקטן. זהו קורס יסודי ומעמיק, המוצע במחיר ידידותי וזמין לכל עסק.
בקורס תלמדו כיצד לכתוב תוכנית שיווקית, להבין את קהלי היעד אליהם פונה העסק, להגדיר יעדים איכותניים וכמותיים ולמדוד אותם, לבנות משפכים שיווקיים והגדרות הנעות-לפעולה ועוד. בנוסף, תלמדו איך הופכים אסטרטגיה למעשית - וכיצד בונים תוכנית עבודה (לו"ז משימות) ברמת השבוע, החודש, הרבעון והשנה.
ההרצאות יתקיימו אונליין. ניתן להתחבר בעזרת הטלפון הנייד או המחשב, בעזרת הלינק לכיתה הווירטואלית. מומלץ שתהיה לכם מצלמת רשת (כדי שנוכל גם לראות ולהכיר אתכם בכיתה), אבל זו אינה חובה. ההרצאות מוקלטות וזמינות לצפייה בתום השיעור, אם אינכם יכולים או אינכם מעוניינים להשתתף בשידור החי.
כל אחד ממפגשי הקורס בנוי מהרצאות ממוקדות וגדושות בתוכן בנושאי הליבה של השיווק.
הקורס מיועד לבעלי עסקים קיימים שקמו 'תוך כדי תנועה' וזקוקים ליסודות שיווקיים ואסטרטגיים, יזמים המרגישים שפעילותם מפוזרת ולא מאורגנת, ועסקים שמרגישים שאינם ממצים את הפוטנציאל העסקי שלהם, וזקוקים לעבודה מאורגנת ומסודרת ובו בזמן כזו שמשאירה מקום ליצירתיות ואלתור.
הוא עוזר לעסקים ולאנשים המתקשים בשיווק להתיידד עם עבודת השיווק ולעשות אותה בקלות רבה יותר - ואפילו בכיף :) בקורס נלמד כיצד לשווק בצורה חכמה וממוקדת, בדרך אחרת, יצירתית, אנושית ונעימה. בקיצור - הקורס יעזור לכם למצוא את הדרך הנכונה עבורכם לשווק: להבין את קהל היעד ולהתאים אליו את המסרים והפעילות השיווקית בכל הערוצים המתאימים.
הקורס מחולק לארבע יחידות לימוד.
ביחידה זו (המחולקת ל-2 שיעורים) נכיר את יסודות העסק - מערכת הערכים המקצועית והאישית ואת האופן שבו נגדיר את העסק בצורה קצרה ופשוטה. נלמד על ערכי ליבה וערכים מבדלים, ועל שימוש במעטפת ערכים לשיווק, למשיכת הלקוחות הנכונים לנו והרחקת לקוחות בעייתיים.
בחלקה השני של היחידה נלמד כלי ניתוח של השוק שבו העסק פועל או עתיד לפעול: אפיון גבולות הזירה, מחקר מתחרים מקיף (כולל ניתוח ערוצי הפצה), יצירת תרשים מיצוב נוכחי ומיצוב רצוי בשדה.
בפתיחת פרק זה נעסוק במיפוי חוזקות וחולשות בהיבט השיווקי, זיהוי והדגשת נקודות הבידול והערך כהכנה לגיבוש אסטרטגיית שיווק. נדון באקלים העסקי ובהשלכותיו על ביצועי העסק.
בהמשך, השלב הבא ביצירת אסטרטגיה שיווקית הוא הצבת יעדים שיווקיים והגדרת המטרות - העסקיות, הכלכליות, המקצועיות, האישיות וכמובן, השיווקיות. בין היתר נעסוק ביעדי מיקרו ומאקרו, ההבדל בין מטרה ליעד, הגדרת הנעות לפעולה, כתיבת תוכנית עבודה תקופתית.
יחידה זו עוסקת בשלוש סוגיות מהותיות בכל מהלך שיווקי: הגדרת קהלי היעד, גיבוש תכני השיווק המתאימים לו ובחירת פלטפורמת השיווק המתאימה. ב-2 שיעורים אלו נעסוק באבני הבניין של מהלכי השיווק:
הבנת קהלי היעד הנכונים לעסק ודרכי הפניה אליהם
מיפוי צרכי קהל היעד ויצירת אסטרטגיית תוכן ומוצר/שירות תואמת
בחירת סגנון השיווק וכלי/ערוצי השיווק המתאימים לעסק
חלקה הראשון של היחידה יוקדש למשפכים שיווקיים מתקדמים - נלמד מהו משפך שיווקי וכיצד ליצור אותו, תכנון נכון של משפכי שיווק בעסק, דרכים לנטר ולשפר ביצועים שיווקיים ועסקיים. כן נדון לעומק בסוגיות של הנעה לפעולה והתנהגות צרכנים. המשתתפים בקורס יתבקשו לצפות בהרצאה מוקלטת בת כשעה וחצי כהקדמה לשיעור.
בחלק השני, המסכם את הקורס, נעסוק בקביעת תקציבי השיווק. נבחן את התקציבים האפשריים בעסק ונכיר כלים לבדיקת החזר השקעה (ROI) ככלי להערכת ביצועי קמפיין שיווקי, נכיר גישות ושיטות לקביעה ובדיקה של תקציבי השיווק בעסק, ונלמד תכנון עלויות והוצאות הפרסום והשיווק.
לפרטים נוספים ובדיקת התאמת הקורס לצרכים שלכם, כתבו לי ואשמח לסייע.