פוסטים שיווקיים שחשוב להכיר: פוסט הצעת הערך (Value Proposition)
הצעת הערך (VP) היא אחד המרכיבים החשובים בשיווק משום שהיא עונה לשלוש שאלות הליבה: מה אני מציע, למי אני מציע את זה - ומדוע כדאי לו לקנות את זה. במאמר זה נלמד מהי הצעת הערך וכיצד נשתמש בה כדי ליצור פוסט יעיל לשיווק העסק שלנו ברשתות החברתיות ● ויש גם מתכון ויזואלי קליל שתוכלו לגזור ולשמור :)
הצעת ערך היא מושג שמגדיר עבור הלקוח את התועלות העיקריות והתוצרים המשמעותיים שיקבל אם ירכוש את המוצר או השירות שלנו. מדובר באחת מאבני הליבה של האסטרטגיה השיווקית וחלק מרכזי בתוכנית השיווקית שאנו כותבים או/ו מעדכנים מדי תקופה בעסק. על פי רוב, נכתוב הצעת ערך נפרדת ושונה לכל אחד מהמוצרים, ולכל אחד מהקהלים בעסק שלנו - כך שיהיה לנו מגוון רחב של הצעות ערך שיתאימו את המוצר הנכון, לקהל הנכון, עם המסר הנכון.
הצעת הערך הקלאסית מורכבת מ-3 מרכיבים: מה, מי ומדוע (קל יותר לזכור את זה ככה - מאמי מדוע?!) -
- מה - מהות ההצעה, הגדרת המוצר / השירות.
- מי - למי המוצר מתאים, אל מי הפרסום מדבר.
- מדוע - השאלה החשובה - אילו תועלות ייחודיות ורווחים יהיו ללקוח אם יממש את הצעת הערך.
בקיצור: הצעת הערך עונה לשאלה מה אני מציע, למי אני מציע את זה - ומדוע כדאי לו לקנות את זה.
פוסט הצעת הערך
מבין כל הפוסטים שאנו יוצרים כחלק מעבודת השיווק שלנו, בין אם זה לצורך קידום אורגני או ממומן, פוסט הצעת הערך הוא אחד המשמעותיים והחשובים. החשיבות של הפוסט הזה עבור השיווק שלנו נובעת גם בגלל התפקיד שלו בתוך המשפכים השיווקיים ומסע הלקוח, וגם בגלל שהוא מאוד (מאוד) אפקטיבי בהנעה של משתמשים לביצוע הפעולות הרצויות לנו.
פוסט הצעת הערך נשען, ובכן, על הצעות הערך שהגדרנו בתהליך גיבוש האסטרטגיה השיווקית לעסק. כדי לכתוב את פוסט הצעת הערך, אנחנו צריכים לענות לעצמנו על חמש שאלות:
- מה המוצר שאני מקדם עכשיו בפוסט הזה,
- מי הקהל שאליו פונה הפוסט הספציפי הזה,
- מדוע הקהל הזה צריך להתעניין במוצר שאני מקדם,
- כיצד אני פותר לקהל הזה את הבעיה הספציפית הזו.
- לאן אני רוצה שהמשתמש ימשיך מכאן.
נניח ואני רוצה לכתוב פוסט הצעת ערך לקידום קורס האסטרטגיה שלי. אכתוב את 5 התשובות לשאלות, בנקודות:
- מה: קורס מוקלט ללמידה עצמית, שמלמד איך לגבש אסטרטגיה ולבנות תוכנית שיווקית לעסק.
- מי: עצמאים המשווקים את העסק שלהם בעצמם או נעזרים באנשי מקצוע נקודתית.
- מדוע: עסקים רבים מרגישים שהם לא מצליחים לשבור את תקרת הזכוכית, שהם עובדים קשה ומביאים תוצאות - אבל לא כאלו שמספקות אותם או את העסק, שמרגישים שחסר להם משהו כדי להפוך את העסק שלהם להרבה יותר מוצלח, להגיע להרבה יותר אנשים וכפועל יוצא של זה, לעשות יותר מכירות.
- כיצד: הקורס שלי מלמד צעד אחר צעד איך לחשוב אסטרטגית, כיצד לחקור את השוק ואיך לבנות תוכנית שיווקית. הוא קליל וכייפי ללמידה, אבל בו בזמן מאוד מקצועי ויסודי. הוא כולל 11 שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית ללא הגבלת זמן, חוברות עזר להורדה, קבצים ותבניות - ואפילו שאלונים ללמידה עצמית שעוזרים לתלמידים ליישם ולהפנים את החומר.
- לאן: המשתמש יופנה לעמוד הנחיתה של הקורס שם אפשר לקרוא מידע נוסף, משובים, תכנים לדוגמה - וכמובן, גם לרכוש את הקורס ולהתחיל ללמוד :)
עכשיו, כשיש לי את כל המרכיבים האלו, אני יכול לקחת אותם ולנסח פוסט מצויין ובסופו קישור לקורס האסטרטגיה שלי. הנה דוגמה:
עסקים רבים מרגישים שהם לא מצליחים לשבור את תקרת הזכוכית. שהם עובדים קשה ומביאים תוצאות - אבל לא כאלו שמספקות אותם או את העסק.
שמרגישים שחסר להם משהו כדי להפוך את העסק שלהם להרבה יותר מוצלח, להגיע להרבה יותר אנשים וכפועל יוצא של זה, לעשות יותר מכירות.
זה קורה בגלל שהם פועלים בלי אסטרטגיה ובלי מסגרת עבודה שמבטיחה שהצעדים שהם עושים יובילו אותם ליעדים ולמטרות שהגדירו.
בקורס הדגל שלי - אסטרטגיה שיווקית: לבנות וליישם תוכנית שיווקית לעסק הקטן - תלמדו, צעד אחר צעד, איך לחשוב אסטרטגית, כיצד לחקור את השוק ואיך לבנות תוכנית שיווקית קלה ונוחה לשימוש. הקורס קליל וכייפי ללמידה, אבל בו בזמן מאוד מקצועי ויסודי. הוא כולל 11 שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית ללא הגבלת זמן, חוברות עזר להורדה, קבצים ותבניות - ואפילו שאלונים ללמידה עצמית שעוזרים לתלמידים ליישם ולהפנים את החומר. וכל זה במחיר המפנק של 800 ש"ח בלבד ואפשרות לחלוקה לעד שמונה תשלומים.
למידע נוסף על הקורס והרשמה: https://tal.ac/ms
פוסט הצעת הערך מתאים גם לקידום אורגני וגם לקידום ממומן, גם לקהל קר שלא מכיר אותנו ואת העסק, וגם לקהל חם שכבר מכיר ואולי גם קנה מאיתנו בעבר מוצר/שירות כלשהו. הוא מדבר ללקוח בצורה פרקטית, מתאר בעיה שהוא מתמודד איתה ואת האופן שבו אנחנו מציעים לפתור אותה.
- לקהל קר: הוא מאותת לקהל שהוא מבין אותו ואת הצרכים שלו, הוא משקף את הקשיים, הבעיות או הרצונות של הקהל בצורה גלויה ושקופה. זה גורם גם לאנשים שלא מכירים את המותג להסתקרן ולהמשיך לקרוא את התוכן.
- לקהל חם: הוא מזכיר לקהל בעיות ונושאים שעדיין לא טופלו, ומעודד אותו להתבונן על הסוגיה מנקודת מבט חדשה. אבל אל תטעו - למרות שמדובר "רק" בתזכורת למשהו שהלקוח כנראה כבר יודע, היא משמעותית וחשובה בהנעה שלו לפעולה. אולי הפעם זה יקרה!
אגב, אם כל הנ"ל נשמע לכם קצת כמו סינית, אל דאגה. על המשפך השיווקי, קהלים קרים, פושרים וחמים - ועל עוד נושאים רבים וחשובים, תוכלו ללמוד בקורס החינם שלי: יסודות השיווק והאסטרטגיה לעסק הקטן. הקורס מכסה את כל נושאי הליבה והמושגים החשובים בשיווק, ואני מגיש אותו בחינם לקהילת הקוראים הנפלאה שלי כדי לעזור לכם לשווק את העסקים שלכם בקלות ובכיף, וללמוד שיווק ממקור אקדמי, אמין, מוסמך ומנוסה (זה אני!). וכעת נמשיך למרכיב הבא ביצירת פוסט הצעת ערך והוא ההנעה לפעולה.
ההנעה לפעולה
בסופו של פוסט הצעת הערך תמיד תבוא הנעה לפעולה, לרוב הנעות מתקדמות (הזמנה לרכישה, הזמנה ליצירת קשר/השראת פרטים). הפוסט הזה מאוד אפקטיבי בגלל שהוא מעודד את האנשים להבשיל במהירות לכיוון החלטת רכישה חיובית, ולכן לא "נבזבז" אותו על הנעות רכות כמו דפדוף בקטגוריית מוצרים או הפנייה כללית לעמוד הבית באתר שלנו.
דוגמאות להנעות לפעולה המתאימות לפוסט הצעת הערך:
- הפניה לדף מוצר עם הכוונה לרכישה
- הפניה לרישום לרשימת תפוצה (על ידי מוצר דיגיטלי מתנה או הרשמה פתוחה)
- הפניה להתאמה אישית של מוצר
- הפניה לדף מידע על שירות עם טופס יצירת קשר
- טופס לידים
בחלק מהמקרים נרצה להוסיף בסוף הפוסט ואחרי הקישור הזמנה ליצירת קשר - עבור הלקוחות שעדיין מתלבטים או לא בטוחים. זה משפר את אחוזי ההמרה ומאפשר לאנשים ליצור איתנו קשר ולברר האם המוצר מתאים לצרכים שלהם.
לסיכום
פוסט הצעת הערך הוא אחד המשמעותיים והחשובים בשיווק. הוא נשען על שאלות שחשוב לענות עליהן כחלק מתכנון האסטרטגיה שלנו ועוזרות מאוד להתמקדות בקהל ובצרכים שלו. לכן, אנחנו מקבלים פוסטים אפקטיביים, שמניעים את הגולשים לפעולה ומהווים את אחד הכלים החשובים ביצירת תוכן שיווקי אפקטיבי בעסק שלנו.
לגזור ולשמור: המתכון לפוסט הצעת הערך
ללמידה נוספת - קורסים והרצאות במחירים נגישים: