מה זה "תוכן ירוק עד" ואיך תוכלו להשתמש בו לשיווק העסק שלכם

תוכן ירוק עד הוא תוכן שאתם מייצרים פעם אחת, והוא נשאר שם, רלוונטי ושימושי עבור קהל הלקוחות שלכם, גם אחרי הרבה מאוד זמן. בטבע יש לנו עצים נשירים ועצים ירוקי עד, שצמרותיהם רעננות ומבהיקות לאורך השנה, וכך גם בעולם התוכן - יש תוכן זמני (פוסטים בפייסבוק עולים ונעלמים, למשל), כשלצידו תכנים שיכולים "לחיות" תקופה ארוכה. איך יוצרים תוכן ירוק עד כחלק מאסטרטגיית השיווק והתוכן שלכם, מדוע הוא כ"כ חשוב - ומאיפה בכלל מתחילים

אחד האתגרים המרכזיים של כל עסק קטן המשווק את עצמו, הוא ייצור והפקת התוכן. אנחנו צריכים לכתוב פוסטים לרשתות החברתיות, להעלות סרטונים ליוטיוב, לשלוח דיוורים לרשימת התפוצה, לכתוב מאמרים לאתר, וכל זה על בסיס קבוע ומתמשך, וללא הפסקה. לכן, כל פתרון שיכול להקל עלינו ולהפוך את עבודת התוכן השיווקי לקלה יותר, הוא משהו שכדאי להכיר ולבדוק.

זה בדיוק המקום שבו תוכן ירוק עד נכנס לתמונה, משום שהוא כלי מצויין שמכניס סדר למערכת ונותן בסיס טוב לעבודת השיווק באמצעות תוכן (Content Marketing)

מה זה תוכן ירוק עד

בקצרה: תוכן ירוק עד הוא תוכן שאתם מייצרים פעם אחת, והוא נשאר שם, רלוונטי ושימושי עבור קהל הלקוחות שלכם, גם אחרי הרבה מאוד זמן. אם בטבע יש עצים נשירים ועצים ירוקי עד, שצמרותיהם רעננות ומבהיקות לאורך השנה, בעולם התוכן יש תוכן זמני (פוסטים בפייסבוק עולים ונעלמים, למשל), כשלצידו תכנים שיכולים "לחיות" תקופה ארוכה ונשארים רלוונטיים ושימושיים לאורך זמן רב.

המאמר הזה הוא דוגמה לתוכן ירוק עד, משום שלאחר שהוא יתפרסם, הוא יוכל לשמש את גולשי האתר במשך שנים ארוכות. המידע והטיפים שיש בו יהיו רלוונטיים גם לקורא שיגיע לכאן בעתיד, והוא יהיה זמין ויעלה בחיפושים בגוגל, גם לגולשים שיגלו את המאמר הזה בעוד הרבה מאוד שנים. למעשה, באתר שלי אני מקדיש את עיקר המשאבים שלי ליצירת תוכן ירוק עד, מאמרים מקיפים בתחומים שלא משתנים ותכנים שדורשים עדכונים קלילים ותו לא. לא כל התוכן שלי הוא ירוק עד, כי מעת לעת אני בוחר להתייחס לסוגיות אקטואליות, עדכונים טכנולוגיים, תופעות וטרנדים זמניים. אבל הרבה מאוד מהמאמרים שלי נכתבים, מראש, מתוך חשיבה על הקוראים בהווה וגם על הקוראים מן העתיד. זה בעצם סוויץ' שאתם צריכים לעשות כשאתם ניגשים לכתוב את התוכן השיווקי שלכם, ולומר לעצמכם "עכשיו אני כותב משהו שצריך להיות רלוונטי גם בעוד שנתיים".

תוכן ירוק עד לא מתייחס רק לטקסטים ומאמרים כתובים. גם גלריית תמונות מושקעת באתר שלכם, יכולה להיחשב תוכן ירוק עד, אם היא מציגה את העבודות/מוצרים שלכם בצורה טובה, לאורך זמן. וכמובן, סרטוני וידאו באתר ובערוץ היוטיוב שלכם, מוצרים דיגיטליים וכל שאר הדברים המשמחים שיש לנו בארגז הכלים השיווקי. דוגמה טובה לתוכן שיווקי ירוק עד מסוג ווידאו תהיה ההרצאה החינמית שלי על משפכים שיווקיים. העברתי אותה בחודש מאי 2018, והיא רלוונטית גם היום וגם בעתיד, משום שהיא מדברת על עקרונות החשיבה האסטרטגית סביב משפכים שיווקיים - ולא על פלטפורמה כזו או אחרת.

חשוב להדגיש שתוכן ירוק עד לא חייב להיות תוכן חינמי. גם המוצרים הדיגיטליים שלנו, שאנחנו מוכרים בתשלום, צריכים להיצמד לאותם עקרונות של תכנון השיווק. צריכים להיות תכנים מתעדכנים ומתחלפים, ולצידם בסיס רחב של תכנים ירוקי עד. לדוגמה, קורס קידום ממומן פייסבוק הוא תוכן שאינו ירוק עד, בגלל השינויים התכופים שפייסבוק עורכים בממשקים שלהם ובגלל שיש כל הזמן עדכונים שגורמים להתיישנות מהירה של המוצר. לעומתו, קורס העוסק בטקטיקה שיווקית, הוא מוצר עם מעט מאוד התיישנות, ואם בנינו אותו נכון ויעיל, הוא יכול להימכר במשך חודשים רבים וימשיך להיות רלוונטי גם אחרי שנים רבות.

נושא תוכן ירוק עד תוכן משתנה
  קידום ממומן בפייסבוק
  • מהם העקרונות לתכנון קמפיין מוצלח בפייסבוק (אסטרטגיה)
  • כיצד קובעים תקציב לקידום ממומן
  • דיווח חדשותי על פיצ'ר חדש במערכת הפרסום של פייסבוק ועדכונים על הפלטפורמה
  כתיבה שיווקית
  • חמישה טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית (טיפים קבועים שלא משתנים)
  • חמישה טרנדים בכתיבה השיווקית ל-2019 (כתבה זמנית, טרנדים חולפים ומשתנים)
  חדשות ואקטואליה
  • מאמר על שיטת הבחירות בישראל ואיך נבנה הפרלמנט
  • סקירה חדשותית של מערכת בחירות ספציפית בישראל
  אופנה
  • איך לבחור מעיל לקראת החורף - לפי סגנונות, חומרים וכו'
  • גלריית תמונות של מעילים לפי סגנונות (ארוך/קצר, כבד/קל, סטייל)
  • כתבה על קולקציות מעילים חדשות של בתי אופנה מובילים
  • גלריות תמונות של מעילים חדשים בשוק (מה שחדש ורלוונטי)

 

מדוע כדאי לייצר תוכן ירוק עד

לתוכן ירוק עד יש כמה יתרונות בולטים לכל משווק, ובפרט כשמדובר בעסק קטן שעושה את השיווק שלו בעצמו, ולכן הזמן, המשאבים וגם התקציבים העומדים לרשותו, מוגבלים. היתרון הראשון והראשי הוא שמדובר בתוכן שנשאר רלוונטי לאורך זמן ולא מאבד את החשיבות שלו לקהל. אם השקעתם במאמר כלשהו (למשל, מאמר על תוכן עד :)), יצרתם נכס שיווקי שימשיך לשרת לקוחות רבים לאורך זמן, הרבה אחרי שאתם כבר תשכחו שכתבתם אותו. אם תפרסמו את התוכן באתר שלכם, הוא יקודם בגוגל, וזה היתרון השני של תוכן ירוק עד - החשיפה שלו במנועי חיפוש היא מצויינת, אם השקעתם בחשיבה וב-SEO. 

מלבד היתרונות האלו, יש לתוכן ירוק עד גם יתרונות טכניים ותפעוליים. אמנם מדובר בהשקעה ראשונית גבוהה יותר (תחקיר, כתיבה, עריכה וכו'), אבל לאחר שעשיתם אותה, יצרתם נכס שדורש מעט מאוד תחזוקה. ייתכן ותרצו לחזור מעת לעת לתכנים ירוקי עד שכתבתם, לעדכן ולשפץ אותם. אבל אם בפייסבוק אתם צריכים לכתוב פוסט חדש בכל יום או יומיים, התכנים ירוקי העד שלכם ימשיכו לעבוד עבורכם גם בלי שתהיו מעורבים בתהליך. 

תכנים ירוקי עד יעילים מאוד בהפעלה של משפכים שיווקיים, גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן. מאמרים בנושאי הליבה של העסק שלכם יכולים לעלות שוב ושוב, גם באפיקי שיווק אחרים. לדוגמה, אני יכול להעלות את המאמר הזה לפייסבוק שלי גם בעוד שנתיים, והקהל העתידי ייחשף ויקרא אותו, וילמד על תכנים ירוקי עד, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלי. אנשים שיגיעו לכאן ירצו, כנראה, לשמוע עוד על הנושא - אולי הם ירצו לרכוש את סדנת הכתיבה שלי (שמדברת בין היתר על תוכן ירוק עד), או ישקלו להצטרף לקורס הדגל שלי, אסטרטגיה שיווקית. לכו תדעו, אולי אפילו יעניין אותם (אתכם?) לקרוא על הייעוץ השיווקי שאני מציע. כאשר אנחנו שמים לינקים בתוך תוכן ירוק עד, אנחנו יכולים לעזור לקוראים להגיע לתכנים נוספים באתר שלנו, לשירותים ולמוצרים שאנחנו מציעים, ולהתקדם במעלה המשפך השיווקי.

דוגמאות לתכנים ירוקי עד

לפני שמתפזרים, ואני שולח אתכם לחשוב על תוכן ירוק עד שאתם יכולים לייצר, הנה כמה דוגמאות לקטגוריות של תכנים ירוקי עד, שרלוונטיים לרוב סוגי העסקים:

  • תכנים שמדברים על נושאי ליבה יציבים בתחום העיסוק שלנו. למשל: מאמר על אסטרטגיה שיווקית, תחום שנשאר יציב למדי בעשורים האחרונים, ולהוציא שינויים טכנולוגיים וכלים חדשים, היסודות של האסטרטגיה זהים לאלו שלפני שנה, חמש שנים, ואפילו לפני כעשור.
  • תכנים שמדברים על חומרי הגלם שלנו. איך מגדלים קקאו ממנו מייצרים שוקולד, מהיכן מגיעים החרוזים, איך כורים זהב לתכשיטים, כיצד מייצרים גלזורות לכלי הקרמיקה.
  • תכנים שמדברים על תהליכי העבודה שלנו. כיצד אנחנו עובדים בסטודיו, איך מתנהל תהליך ייעוץ.
  • בעיות נפוצות בתחום שלנו. שאלות שמטרידות את קהל היעד, כמו "איך לשווק בלי תקציב" או "איך מתמודדים עם ילד שלא מוכן לקום בבוקר". כאן נטפל בשאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב אצל קהל היעד שלנו, ועולות בחיפושים שונים בגוגל.
  • תכנים הקשורים בסיפור שלנו. הביוגרפיה, ההיסטוריה, איך הגענו למקצוע וכו', כאשר אנחנו מוציאים לפועל אסטרטגיית בניית אוטוריטה, לדוגמה.

וכעת, משימה :)

הרבה מאוד אנשים קוראים מאמרים, אומרים לעצמם "אוי זה מעניין" או אפילו שומרים את המאמר בצד, "כשיהיה לי זמן". אבל בינינו, למי מאיתנו יש זמן וכמה מאיתנו באמת חוזרים לכל המאמרים ששמרנו? 

אם אתם כבר כאן, ואם הגלגלים שלכם כבר מסתובבים ויש לכם מחשבות על תוכן ירוק עד, מדוע שלא תכתבו - על פתקית, אפילו - חמישה או שישה רעיונות לתכנים ירוקי עד שאתם יכולים לכתוב עבור אפיקי השיווק שלכם? זה ייקח לכם כמה דקות, לא יותר, וזה יהיה צעד קטן לקראת יצירת נכסים ירוקי עד עבור השיווק שלכם. 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים:
חובה להזין כתובת אימייל
הכתובת שהוזנה אינה חוקית