
לומדים לבנות קמפיין בכיף: איך לתכנן, ליצור תוכן ולהריץ קמפיין שיווקי מוצלח
איזה סוגים של פוסטים כדאי לפרסם כחלק ממהלך שיווקי או פרסומי? איך בונים תכנים שמובילים מישהו שלא מכיר את העסק כל הדרך אל הרכישה? כיצד מגדירים יעדים ואיך מוציאים לפועל קמפיין שיווקי אפקטיבי? המדריך המקיף הבא כולל עשרה תרגילים לפיתוח תוכן שיווקי וכל מה שאתם צריכים כדי לתכנן, ליצור ולהריץ קמפיין שיווקי מוצלח
לפני מספר חודשים ערכנו בקבוצת הפייסבוק "אסטרטגיה שיווקית בכיף" מרתון חינמי וכייפי לתכנון והוצאה לפועל של קמפיין שיווקי או פרסומי. המשתתפים קיבלו הנחיות מסודרות ותרגילים פשוטים וקלים לביצוע, ובנו בכל יום את אחד המרכיבים בקמפיין כולו. המאמר הזה מרכז את עיקרי התרגילים והשלבים של הקמפיין שבנינו ביחד, ותוכלו לעשות אותם בעצמכם ולבנות קמפיין שיווקי או פרסומי מתוקתק עבור העסק שלכם.
התהליך כולל מספר מרכיבים: נלמד על תכנון מסודר של הקמפיין, הגדרת מטרות ויעדים, וניצור את התכנים השונים המרכיבים את המודעות. בין אם תבחרו בקידום אורגני או דווקא בקידום ממומן (כמו למשל, קידום ממומן בפייסבוק) - המשפך השיווקי שנבנה והתכנים שנפיק יוכלו לעזור לכם ליצור פעילות חדשה ושונה בשיווק שלכם, ובתקווה שגם אפקטיבית.
התכנים המובאים כאן מבוססים על הפוסטים שכתבתי בקבוצה, וכמו תמיד את ההדרכה המלאה (כמו גם פעילויות לימוד אחרות) תמצאו בקהילה שלנו בפייסבוק.
תרגיל 1 - מתכון בסיס לקמפיין שיווקי
מתכון בסיס לקמפיין, אורגני או ממומן. העקרונות הם פשוטים:
- אוספים את המרכיבים הדרושים ומחברים אותם תחת אסטרטגיה ברורה וממוקדת (כולל הגדרת מטרות ויעדים).
- בונים את הקמפיין (האורגני או הממומן).
- מריצים את הקמפיין בפיילוט כדי ללמוד ולשפר לפני שהולכים על המהלך האמיתי והמלא בהשקעה גדולה.
- מריצים את הקמפיין לאחר תיקונים ושינויים ככל שנדרשים.
- נהנים מהתוצאות.
כמובן שיש גם חלק של חקר ביצועים ותיקונים תוך כדי תנועה, אבל נגיע לזה בהמשך.
המתכון עובד כך:
אז בשביל התרגיל הראשון אני מבקש מכם לגשת בבקשה למזווה, לבחור מוצר או שירות אחד מהעסק שלכם ולכתוב עליו בתגובות בקבוצה בשורה אחת. כתבו מה המוצר/שירות שבחרתם ולמה בחרתם דווקא אותו.
אני ממליץ לבחור מוצר אטרקטיבי שיש לו ביקוש טבעי בעסק שלכם. אם יש לכם ניסיון נאחס עם שיווק, כדאי לבחור מוצר משפך (מוצר היכרות זול שנותן ללקוח ערך גבוה והוא הכנה לקראת המכירה האמיתית) או אפילו מוצר חינמי אם יש לכם. כך נתאמן על משפכים רכים - לפני שקופצים לדבר האמיתי שזה משפכי מכירה.
המלצה - תכנון בעזרת פתקיות
אנשים מתקשים בתכנון והוצאה לפועל של קמפיינים מכמה סיבות עיקריות: (א) הם לא יודעים מה הסדר הנכון של הדברים (ב) הם לא יודעים מה המרכיבים שצריך לכל שלב (ג) הם מוצפים מכמות הדברים שהם לא יודעים או צריכים ללמוד (ד) מיליון סיבות נוספות.
כדי לעזור לכם עם זה, אני רוצה שתכירו את שיטת הפתקית לתכנון קמפיינים שיווקיים™.
בשיטה הזו אני ממליץ לכם להתמקד מאוד ולעשות את כל העבודה על פתקיות בגודל מינימלי. להרבה אנשים יש חרדה מדף גדול וריק, ויש את האנשים שרואים בדף לבן הזמנה לחפירה (אני אוהב). כך או כך, מאוד עוזר לצמצם את מרחב המחשבה על ידי בחירה בדף קטן, זה עושה משהו במוח ועוזר לחשוב קצת יותר קומפקטי ואלגנטי.
בשיווק אפשר להיסחף בניתוח וחקירה עד אין סוף. הפתקית שמה לזה מראש גבולות ברורים ומניסיוני, זה מאוד עוזר.
בנוסף, השימוש בפתקית יעיל כי אפשר להצמיד אותן זו לצד זו בעמוד A4 פשוט. אפשר להוציא ולהחזיר, לזרוק אחת שגויה אם רוצים לשכתב, להוסיף עוד פתקיות באמצע המסלול אם רוצים לשנות את המשפך - ועוד ועוד. בקמפיינים מורכבים אני מדביק את הפתקיות על הקירות ברחבי הבית ;)
תרגיל 2 - פוסט הצעת הערך (גרסה 1)
בקורס המקיף שלי לפיתוח, הפקה ויצירה של תוכן שיווקי תוכלו ללמוד על סוגים רבים ושונים של פוסטים, הפעם אני רוצה להציג סוג של תוכן שהוא די must בכל מהלך שיווקי - פוסט הצעת הערך. הוא שם בפרונט את המוצר הספציפי שבחרתם בתרגיל הקודם ומביא את התכונות העיקריות של המוצר שאותן אנחנו רוצים להציג:
אני מזמין אתכם למסיבת אוכמניות!
בתפריט החדש של "קפה איתן עד הבית" תמצאו את העוגה המושלמת לימי הקורונה המדכאים. כזו שאפשר לאכול בכיף ולהתפנק בכל כפית - בלי להעמיס סוכר, גלוטן או רגשות אשם מיותרים :) פצצה של טעמים וטקסטורות מינוס הג'אנק שכולנו מכניסים לסיסטם לאחרונה.
יהיה לכם ממש נעים, קל וכיף להזמין אותה עם שירות המשלוחים שלנו שמגיע עד הבית באיזור המרכז.
אם תזמינו עכשיו, היא תחכה לכם כבר הערב במקרר ?
להזמנות: ------
וזה מביא אותי לתרגיל השני שבו, אל דאגה, לא תצטרכו לכתוב פוסט שלם כזה אלא פשוט לכתוב בנקודות את מאפייני הצעת הערך של המוצר שבחרתם.
למשל: טבעוני, ללא סוכר, ללא גלוטן, במשלוח נוח ומפנק עד הבית באיזור המרכז. אתם יכולים לכתוב את זה בשורה (כמו כאן) או בבולטים (כמו בתמונה). אל תשכחו לכתוב את זה בתגובות בקבוצה, לפני שאתם ממשיכים לשלב הבא.
לאמיצים: כתבו פוסט הצעת ערך, ממש כמו בסגנון של "מסיבת אוכמניות". זה פוסט כייפי ומעורר תיאבון שגורם ללקוחות להתעכב על התכנים שלכם, ללמוד עליכם ועל המוצרים/שירותים שלכם, וכמובן שגם לרכוש.
תרגיל 3 - הגדרת יעדים לקמפיין
הגדרת היעדים כוללת שתי שכבות: יעדים איכותניים ויעדים כמותניים. היעדים האיכותניים יכולים להיות "חשיפה לקהל המתאים עבורי" או "חיזוק האוטוריטה שלי בתחום". הם יכולים להיות רחבים וגדולים או ספציפיים ומדוייקים.
עבור התרגיל שלנו, הגדירו 3-4 יעדים איכותניים גדולים שהייתם רוצים שהקמפיין שלכם יעשה.
היעדים הכמותניים הם כלי עבודה יותר פרקטי משום שהם מדידים בצורה קלה ואינטואיטיבית. כאן נגדיר דברים כמו:
- חשיפה לפוסט - מינימום של X חשיפות רצויות
- מעורבות בפוסט - % מעורבות (X תגובות, Y שיתופים וכו')
- הקלקה על קישור > ביקור באתר
- צפייה בדף מוצר
וכדומה.
עכשיו תורכם!
הגדירו יעדים כלליים לקמפיין שאנחנו מתכננים כאן ביחד. אנד לטס קיפ איט סימפל.
נניח ואני מתכנן קמפיין לקידום עסק שמוכר ערכה ביתית להכנת פיצה מדהימה ומפנקת. הגדרת היעדים שלי תיארה כך:
- יעדים איכותניים (מה הקמפיין אמור לעשות): להגיע לקהל המתאים ולמשוך את תשומת ליבו בצורה אינטיליגנטית ומסקרנת שתגרום לו להמשיך ולעקוב; לעודד אנשים לעשות אינטראקציות עם התוכן ולהזמין את החברים שלהם למסיבה.
- יעדים כמותניים (איזה מדדים מראים לנו שהקמפיין עושה את מה שהוא אמור לעשות): להגיע לחשיפה של 5,000 משתמשים לאורך הקמפיין; 500 לייקים חדשים לדף; 1000 ביקורים בדף נחיתה, 300 תגובות, 50 שיתופים במצטבר.
? צריכים עזרה? מסתבכים? לא יודעים איזה יעדים להגדיר? התייעצו בתגובות בקבוצה.
נ"ב: זוכרים את ההמלצה שלי על פתקיות? כל התכנון הזה צריך להיכנס לפוסט-איט קטן. בלי להתברבר ובלי להסתבך.
אוהבים להעמיק? הידד!
בקורס החינמי שלי - לומדים שיווק בכיף (ובחינם!) - יסודות השיווק והאסטרטגיה לעסק הקטן - יש פרק שעוסק בחקר ביצועים, ותמצאו בו - מלבד הדרכה בנושא - גם קובץ מסודר שתוכלו להוריד ולמלא לפי הצרכים שלכם, כדי להגדיר מטרות שיווקיות לקמפיינים ולחקור אותן תוך כדי ובסיום הקמפיין.
תרגיל 4 - הגדרת קהל היעד לקמפיין
המשימה הבאה תהיה להגדיר את קהל היעד שאליו הקמפיין שלנו פונה. אנחנו נגדיר את הקהל האידיאלי, האנשים שאנחנו רוצים למשוך אלינו, ונבנה עבור הקהל הזה מעין 'תעודת זהות' או 'סיפור פרסונה' (מה שעובד לכם).
זה יכול להיות כתוב בנקודות:
- מגדר: אשה
- עיסוק: עצמאית בתחום האימון האישי
- טווח גילאים: 30-50
- מצב משפחתי: רווקה/גרושה
- תחומי עניין: ....
זה יכול להיות כתוב גם כסיפור: גיתית שמך-שוקנסקי, מאמנת אישית לפי שיטת "הקוד", בת 45, גרושה +2, אוהבת ים, טיולים, מכתביות ואלבומים של "אבבא". בשעות הפנאי שלה היא אוהבת ל...
הפרסונה יכולה להיות מדומיינת או אמיתית או כל מיקס בין שתי האופציות.
מתקשים בהגדרת קהל היעד?
א. מוזמנים להתייעץ (ולענות לחברים) בתגובות בקבוצה.
ב. קראו את המאמר שלי על איך להגדיר את קהלי היעד בשיווק שלכם.
ג. חזרו לשיעור על קהלי היעד בקורס אסטרטגיה שיווקית, אם טרם למדתם את הקורס, גיבשתם אסטרטגיה ובניתם תוכנית שיווקית - כדאי מאוד להירשם :)
תרגיל 5 - פוסט מסיבת קוקטייל :)
אני רוצה להזמין אתכם לדרינק - כי הפעם נייצר פוסט מסיבת קוקטייל!
זהו פוסט קליל, לא מעונב ולא רשמי, שמרגיש ספונטני (לרוב הוא באמת כזה), אבל שיש בו משהו מעניין, מעורר מחשבה, מסקרן.
חשבו שאתם נפגשים עם חברים במסיבה, יש לכם משקה צונן ביד ונשנוש בשנייה, ואתם מדברים על איזו אנקדוטה מהחיים שלכם.
למשל, אני יכול לספר לכם שבימים אלו סיימתי את המחקר שלי על מנהלי קבוצות תמיכה בפייסבוק ולשתף אתכם בכמה ממצאים מעניינים על איך יוצרים קבוצה מוצלחת. או להראות לכם את צמחי הבית שלי, ומה הם מייצגים עבורי ואיך זה מרגיש לגור בג'ונגל (ולמה זה כ"כ חשוב לי).
נוכל גם לטייל באוספים שלי: אוסף הקרמיקה ממערב גרמניה של שנות השישים, אוסף האמנות הקטן אך מהמם שלי, וכמובן, כל הספרים המשמחים שיש לי בכל פינה בבית (אני תולעת, מלעשות).
כשאתם כותבים, דאגו שזה לא יהיה נאום אלא שיחה קולחת, ושהפוסט יהיה קצר וממוקד באנקטודות. אפשר לשתות משהו קטן לפני, כדי להיכנס למוּד!
למה אנחנו עושים את זה? פוסט מסיבת קוקטייל משרת מספר מטרות שיווקיות, כשבראשן - מגע ישיר ואותנטי עם הקהל, אינטראקציה נעימה וכינון קשר אישי. הפוסט יכול להיות עליכם או על העסק או המוצר, זה לא חייב להיות "אלו הם חיי" (למרות שזה יעיל ונחמד וכיף, תמיד, לשתף בחתיכה מעצמנו.)
הפוסט הזה מתאים גם לקהל חם וגם לקהל צונן, וכדאי להגיש אותו במינונים נמוכים כדי לא לגרום לסחרחורת או בחילה, חלילה. שניים עד ארבעה דרינקים כאלו בחודש, גג.
וכעת תורכם: כתבו פוסט מסיבת קוקטייל ופרסמו אותו בתגובות בשרשור המתאים בקבוצה. לחיים! ?
תרגיל 6 - פוסט הצעת ערך
כעת נייצר את אחד מסוגי הפוסטים החשובים בכל קמפיין - אורגני או ממומן - פוסט הצעת הערך. דיברנו בקטנה על הצעת הערך באחד התרגילים הראשונים, הפעם ניצור פוסט מעט שונה ויותר מורכב, בעזרת שיטת "מאמי מדוע" (הכי קל לזכור ככה!)
מאמי מדוע זה בעצם שלוש שאלות שנשאל את עצמנו לפני כתיבת הפוסט השיווקי:
- מה אני מציע
- למי אני מציע את זה
- מדוע כדאי לו לקנות את זה
למשל, קורס אסטרטגיה שיווקית:
מה: קורס מוקלט ומקיף ברמה גבוהה מאוד, המוצע במחיר ידידותי במיוחד ומלמד איך לגבש אסטרטגיה ולכתוב תוכנית שיווקית לעסק הקטן
מי: בעלי עסקים קטנים המשווקים את העסק שלהם בעצמם
מדוע: שיווק איכותי יותר, אפקטיבי ומוצלח - שהוא גם יותר קל לביצוע ותפעול והרבה יותר כיף
גם ה"מי" וגם ה"מדוע" יכולים להשתנות, למשל, אם יש לנו קהלים שונים לאותו מוצר ("מי" שונה), או אם יש לנו כמה נימוקים שונים מהותית לבחירה במוצר (למשל, "מדוע" בהקשר של הקורס שלי יכול להיות 'כי זה קורס מעולה שנמכר במחיר זול מאוד ונותן תשואה מצוינת עבור הזמן/כסף שתשקיעו בו' או כל מחמאה אחרת שאוכל לתת לעצמי :))
כדי לייצר פוסט שיווקי מהצעת הערך, אנחנו צריכים לעשות שני דברים נוספים: להיות מאוד ברורים לגבי ההצעה שלנו לפתרון ולכלול הנעות לפעולה, זאת אומרת, להגדיר במדויק מה אנחנו רוצים שהמשתמש יעשה בתגובה לפוסט. יקליק על הווידאו? יקרא מאמר? ייצור קשר? יבצע רכישה?
התרגיל הולך ככה:
- צרו הצעת ערך ספציפית למוצר בעסק שלכם, בהתייחס לקהל יעד ספציפי אחד ול'מדוע' אחד ספציפי. כתבו אותה במבנה של מי, מה, מדוע.
- הגדירו הנעה לפעולה ונסחו אותה. "למידע נוסף על הקורס, לחצו כאן", "אם יש לכם שאלות או הצעות, צרו קשר", "ומה אתם חושבים? כתבו בתגובות" וכן הלאה.
- נסחו פוסט שיווקי קצר או ארוך, בטקסט או בווידאו או בתמונה, שכולל את המרכיבים: מה, מי, מדוע + הצעה לפתרון +הנעה לפעולה.
פרסמו את הפוסט שלכם בתגובות שרשור המתאים בקבוצה ובואו נמשיך.
תרגיל 7 - פוסט Quick Win
היום ניצור פוסט מסוג Quick Win. מדובר בפוסט עם טיפ או ידע חשוב ושימושי שהקורא יכול לקלוט, להפנים ולהשתמש בו במהירות:
- טיפ פשוט, אינטואיטיבי ואפקטיבי. משהו חזק שקל לבנאדם לחשוב "כן, זה משהו שאני יכול לעשות / ליישם".
- כלי עבודה: צורת חשיבה, לוגיקה ומתודולוגיה. הראו לקוראים איך החשיבה שלהם יכולה להתפתח בעקבות הלמידה, הציגו שיטות, מחקרים, תהליכים, מתודולוגיות.
- כלי עבודה: עזרים. טבלאות, קבצים להורדה, קישורים שימושיים, טמפלטים שאנשים יכולים להוריד ולמלא.
- תרגילים. הפניה מעשית לביצוע תרגול (ורצוי גם קבלת משוב).
לדוגמה: הפוסט הזה שלי על 'שיפוד המשימות' - שמנצח כל אפליקציית ניהול זמן וכל קשקוש טכנולוגי אחר, מבחינתי.
מדוע נרצה ליצור פוסט מסוג QW ואיך הוא תורם לנו?
- מושך תשומת לב מיידית של הקורא, תחושה של "קורה כאן משהו חשוב".
- העלאת הקשב, הריכוז והמעורבות של הקהל.
- תחושה של רווחה, הישג וביטחון (תחושת שליטה) בעקבות הפנמת הידע.
- רלוונטיות לחיי הקורא: על ה-QW להיות משמעותי - משפט חשוב שמסכם גישה, תרשים שמארגן בצורה ויזואלית תהליך, טבלה שאפשר למלא במידע וכו'.
כדאי לדעת: הקוויק-ווין לא חייב להיות מחובר למוצר או שירות, הוא גם לא חייב להניע לפעולה. פשוט משהו שהקוראים רואים, מתעניינים, מפנימים ועוברים הלאה.
ועכשיו תורכם: כתבו (או צלמו) פוסט QW קטן וקולע, מוזמנים גם לפרסם בתגובות בשרשור המתאים בקבוצת אסטרטגיה שיווקית בכיף.
תרגיל 8 - תמהיל השיווק
הגענו לתרגיל שבו נלמד על תמהיל השיווק ונבנה פוסט/ים שמבוססים על העקרונות שמאחוריו.
מצרף לכם כאן את השיעור על תמהיל השיווק מתוך הקורס שלי - לומדים שיווק בכיף (ובחינם!) - יסודות השיווק לעסק הקטן שבו אני מלמד על ה-marketing mix ושימושיו. הקורס כולו פתוח לכולם בחינם, ותוכלו להירשם וללמוד בקצב שלכם.
תמהיל השיווק הוא כלי עבודה פרקטי שמאפשר לנו להגדיר את פעילות השיווק אבל גם ליצור פוסטים המבוססים על העקרונות מאחוריו.
מה אבקש מכם לעשות הפעם?
- לצפות בהדרכה על תמהיל השיווק
- לענות על השאלות במאמר על תמהיל השיווק תוך התמקדות במוצר/שירות אחד שבחרתם לקדם בקמפיין שאנחנו מתכננים במסגרת הפעילות. התייחסו לשאלות המוצר, שאלות המחיר, שאלות המקום ושאלות הקידום בפירוט ככל שאתם יכולים ויודעים לענות.
- כתבו פוסט אחד (פוסט תמהיל השיווק) שמיישם את התובנות שאתם מפיקים מסעיפים א+ב.
תרגיל 9 - פוסט מידע
עוד סוג של פוסטים שחשוב שיופיע בכל מהלך שיווקי (ובפרט בתוך קמפיין) הוא פוסט המידע. כאן נרצה לייצר פוסטים שמעבירים אינפורמציה חשובה על המוצר/שירות שלנו, על אופן האספקה וכדומה. השאיפה היא לספק תוכן קצר וקולע, שמלמד משהו חדש ובעל משמעות עבור הלקוח שלנו.
אנחנו בוחרים בשיטה הזו "חתיכה" של מידע מתוך הפאזל השלם, ועונים על צורכי מידע. כאן תוכלו ללמוד איך ליצור תוכן שממלא את צורכי המידע של הלקוחות שלכם.
מאמרים, פוסטים ותכנים שכוללים בתוכם מידע משפרים מאוד את ביצועי השיווק והם תומכים בקבלת החלטה חיובית לרכישת המוצר או השירות שלכם. חשוב מאוד לכלול אותם כחלק מכל קמפיין שיווקי וכל פעילות תוכן, בין אם היא נעשית בקידום אורגני או בקידום ממומן.
תרגיל 10 - פוסט משפך (AIDA - חשיפה, עניין, רצון, רכישה)
הסוג הבא של פוסטים שנרצה ליצור הם פוסטים "ממושפכים", זאת אומרת, שכבר בתוך הפוסט נמצא את כל שלבי המשפך השיווקי. לצורך זה, נשתמש בטבלת כתיבת פוסט AIDA שנמצאת בקורס פיתוח התוכן השיווקי. אלו הפוסטים המשמעותיים ביותר שנותנים את הדחיפה האחרונה ומניעים את הלקוח לפעולה. הם מתאימים גם לקהל חם שכבר מכיר את העסק ונחשף לתכנים שלו בעבר, אבל עובדים לא רע גם בחשיפה לקהל קר. זאת, משום שהם מעבירים את הקהל 'משפך מהיר' שמובנה בתוך הטקסט עצמו.
ועכשיו אתם מוכנים לצאת לדרך!
הגענו לשלב הכייפי שבו כל התכנים מוכנים ואנחנו יכולים לפרוש את התוכן. פרישת התוכן השיווקי משתנה במקרה של קידום אורגני וקידום ממומן. יש לנו תכני ליבה, תכנים מושכי תשומת לב, תכנים קלילים ותכנים שמציגים את הצעת הערך בצורה טובה ומפתה ("מסיבת אוכמניות", זוכרים?).
בקידום האורגני נרצה ליישם משפך קוגנטיבי נערם, ואילו בקידום הממומן נבנה קבוצות מודעות ברורות לקהלים לפי רמת הבשלות שלהם במשפך השיווקי. על בניית מודעות והרצת קמפיינים בפייסבוק תוכלו ללמוד בקורס שלי - קידום ממומן בפייסבוק: ממתחילים למתקדמים, קורס מקיף שכולל 5 שיעורים בני שעתיים כל אחד (סה"כ 10 שעות לימוד) שמלמד, צעד צעד, איך מתכננים, בונים ומוציאים לפועל קמפיין בקידום ממומן בפייסבוק. הקורס נמצא במציאון ועולה 50 ש"ח בלבד, והוא עזר למאות אנשים ללמוד לעשות קידום ממומן מקצועי ואפקטיבי.
הפרישה שנבחר תלויה, כאמור, בסוג הקידום שנעשה. בקידום ממומן נוכל להעלות את כל הפוסטים שיצרנו בתרגילים הקודמים, ולבחון את האופן שבו הקהל מגיב אליהם - ולאחר מכן לעצב את המשפכים בהתאם לביצועים. נוכל גם לארגן את הפרסומים בזה אחר זה - כך שהמשתמש ייחשף לתוכן בהדרגה ולאורך זמן. הבחירה באיזה מהלך לבחור תלויה באסטרטגיה השיווקית שלכם ובמשפכים השיווקיים שתכננתם כחלק מהכנת התוכנית האסטרטגית. תוכלו ללמוד כיצד לבנות תוכנית שיווקית ולתכנן משפכים שיווקיים בקורס הדגל שלי.
בין אם בחרנו בקידום אורגני או ממומן (או כל שילוב בין השניים), כדי להריץ את הקמפיינים, נגדיר את היעדים ונבנה תהליך עבודה מסודר. התהליך כולל ארבעה שלבים:
- תכנון הקמפיינים על הנייר
- בניית הקמפיינים בממשק
- העלאת הקמפיינים לאוויר
- ניתוח התוצאות תוך כדי תהליך הריצה של הקמפיין
- ניתוח התוצאות בסיכום התהליך - כך נוכל לשפר תוצאות ולהשיג תוצרים טובים יותר בעבור ההשקעה שלנו.
בהדרכה הבאה אני מלמד איך לתכנן ולהריץ מהלכים שיווקיים ולחקור את תוצאותיהם. היא לקוחה מתוך קורס החינם שלי - יסודות השיווק:
בעמוד השיעור באתר הקורס תמצאו את טבלאות הניתוח והמעקב אחר ביצועי הקמפיין, ואת כל המרכיבים הדרושים כדי לתכנן ולהוציא לפועל קמפיין שיווקי מוצלח.
לסיכום
הקמפיין השיווקי שבנינו בתרגילים הקודמים שם דגש על התכנים יותר מאשר על סדר הפעולות או המשפך השיווקי. כך, תוכלו ליצור פוסטים עשירים ואפקטיביים, ולהריץ אותם לפי המשפכים השיווקיים בעסק שלכם. השילוב בין פוסטים משמעותיים וחשובים-עסקית (כמו פוסט הצעת הערך), יחד עם תכנים קלילים שממלאים צרכים אחרים של קהל היעד שלכם (פוסט מסיבת הקוקטייל) מאפשר להשיג תשומת לב גבוהה יותר של הקהל ומראה תוצרים טובים ועקביים.
גם אם לא תתכננו קמפיין שלם, אלא רק תכתבו (ותפרסמו :)) את הפוסטים שלמדנו ליצור כאן - תשפרו את פעילות השיווק פלאים. מדובר בפוסטים שמוכיחים את עצמם פעם אחר פעם, ואני ממליץ להשתמש בהם בשיווק העסק שלכם בשוטף, בתוך קמפיינים אבל גם מחוץ להם.
ואם הכל נשמע לי כמו סינית?
המאמר הזה מסכם פעילות שנמשכה חודש שלם ובמהלכה אלפי משתתפים, במצטבר, כתבו פוסטים, הפיקו תוכן ויצרו קמפיינים שיווקיים ומכירתיים. לכן, הוא עשוי להציף ולהיות טו-מאץ', אם קוראים אותו בפעם אחת. חזרו אל התרגילים, אחד אחרי השני, קחו את הזמן לחשוב, להרהר וליצור את התכנים. וכמובן שאם יש לכם שאלות אתם תמיד מוזמנים לשאול אותי בקבוצה ואפשר גם במייל.
הפעילות נוגעת בנושאים מתקדמים בשיווק, כמו הבנת קהלי היעד, המשפכים השיווקיים ועוד. תוכלו ללמוד על כל הנושאים האלו בקורסים שלי! הירשמו בחינם לקורס "לומדים שיווק בכיף (ובחינם!) - קורס יסודות השיווק והאסטרטגיה לעסק הקטן", כתבו תוכנית אסטרטגית בקורס אסטרטגיה שיווקית - לבנות וליישם תוכנית שיווקית לעסק שלכם, והכל ייראה לכם הרבה יותר ברור, קל ומובן ליישום.
ואם למרות הכל ואחרי הכל בכל זאת הלכתם לאיבוד או שאתם צריכים קצת הכוונה ועזרה, פשוט דברו איתי :)