איפה מתחילים: קריאה מודרכת במאגר הידע של "כאן עובדים בכיף"

שלום וברוכים הבאים לאתר "כאן עובדים בכיף" :) מאגר ידע גדול ואיכותי, ובו מאות פריטי תוכן: מאמרים, כתבות, הדרכות וידאו וקורסים מוקלטים וחיים המותאמים במיוחד לעסקים קטנים. עוד על קורסי השיווק והאסטרטגיה שלי, כולל מידע על מודל ההוראה, תוכלו לקרוא כאן.

אם זה הביקור הראשון שלכם באתר, או אם אתם מבולבלים ולא יודעים איפה להתחיל - המאמר שאתם קוראים כעת יעזור לכם להתמצא בתכני האתר בקלות ובנוחות. 

אם עדיין אין לכם עסק ואתם שוקלים לפתוח אחד, הכנתי עבורכם דף מרוכז של מאמרים שמכסה את כל מה שאתם צריכים (לא בטוח שרוצים) לדעת על הקמת עסק בישראל. כן, זה כולל גם את הכיף הגדול של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, אבל הכל כתוב בצורה ידידותית ונוחה לקריאה ואני מבטיח שזה הרבה פחות נורא ממה שאתם מדמיינים. 

אם כבר יש לכם עסק, הגעתם למקום הנכון. בחרתי עבורכם בקפידה את המאמרים החשובים ביותר (לטעמי), מבין מאות התכנים שבאתר הזה. אם המגוון מבלבל אתכם, אל דאגה - המאמרים ידעו להנחות את הקריאה שלכם וללמוד את העדפותיכם ככל שתמשיכו להתעמק ולעיין בתכני האתר. פשוט בחרו את נקודת ההתחלה, ותנו למאמרים להוביל אתכם משם.

תכנים נבחרים בנושא שיווק ואסטרטגיה שיווקית

אני מאוהב בשיווק, ואתם תגלו את זה מהר מאוד, כאשר תקראו את המאמרים שלי. אבל לא כולם גילו את הצדדים המרתקים והכייפים של שיווק, וזה לגמרי בסדר, בדיוק בשביל זה אני כאן. 

המאמר הראשון שאני מציע לכם לקרוא הוא "המדריך המלא לשיווק ומכירות – לאנשים ששונאים שיווק ומכירות". אני יודע שיש לו כותרת מצחיקה, אבל איתמר דור-און ואני כתבנו אותו במיוחד עבור כל אותם אנשים שממש ממש שונאים שיווק ומכירות. 

אם אתם לא שונאים שיווק, אלא דווקא מפחדים ממנו - זה המאמר בשבילכם. הוא מדבר על פחד משיווק, ועל איך אפשר להתגבר עליו, והוא מתאים גם לאנשים שמרגישים תקועים או עצורים בעבודה השיווקית שלהם. 

שיווק הוא כמו שריר שדורש אימון, וחדר הכושר שלנו הוא הדמיון והחשיבה היצירתית. כדי לעזור לכם בזה, הכנתי עבורכם מסמך קצר ובו 12 שאלות יסוד לכתיבת תוכנית שיווקית. אני חושב שאם תענו עליו תגלו שהוא מעורר מחשבה, מציף בעיות ואתגרים בעסק (שעדיף לטפל בהם על הנייר מאשר לפגוש במציאות) ועוזר לעשות סדר בכל הקשור לשיווק שלנו.

כדאי גם לקרוא את המאמר שלי "שבעה שיעורים חשובים שלמדתי על שיווק". הוא מרכז תובנות ומסקנות שצברתי בלמעלה מעשור ובליווי וייעוץ למאות עסקים, ואני חושב שהוא ממצה די יפה את הגישה השיווקית והאסטרטגית שלי. באותו הקשר, אני ממליץ לכם לעיין גם במאמר "התוכן הוא המלך: הגישה שתהפוך את השיווק שלכם ליעיל (ומהנה!) יותר", שמדבר על שיווק באמצעות תוכן (כאן תמצאו עוד מאמרים בנושא). זו גישה אסטרטגית נהדרת לקידום, גם אורגני.

בדקו את ההרצאות החינמיות שלי: עשר טעויות נפוצות בשיווק (ואיך להימנע מהן) ומשפכים שיווקיים בכיף. עוד קורסים, סדנאות ושיעורים בחינם ובתשלום מוזל תוכלו למצוא באיזור הלימודים שלי.

מכאן אתם צריכים להחליט לאן תרצו ללכת. תוכלו לעיין במאגר המאמרים שלי בנושא אסטרטגיה שיווקית, שיווק באמצעות תוכן או שיווק ברשתות חברתיות, להשתמש במנוע החיפוש כדי לדוג מאמרים עם מילות המפתח שמעניינות אתכם, או לרכוש את אחד מקורסי השיווק שלי (אני ממליץ על קורס אסטרטגיה שיווקית - קורס הדגל שלי).

תכנים נבחרים בנושא ניהול ואסטרטגיה עסקית

אני יועץ אסטרטגי שמאמין בעבודה יסודית לטווח ארוך - והגישה הזו מלווה אותי גם כאשר אני כותב על הנושאים הכבדים של ייעוץ עסקי, כמו מודלים עסקיים, ניהול העסק, הכספים ושירות הלקוחות. לכל אחד מנושאי הליבה האלו מוקדש איזור באתר, תמצאו אותם בניווט הראשי באתר, תחת הכותרת "ניהול ואסטרטגיה עסקית". 

המאמר הכי טוב להתחיל איתו הוא "מודל עסקי - נעים להכיר", שמסביר על מודל הרווח / מודל עסקי על כל היבטיו השונים. כדאי שתקראו גם על שישה הרגלים ניהוליים שאני חושב שכל עסק צריך, בעיקר אם הוא נותן שירות. וגם את המאמר שלי על ניהול זמן ואם ממש בא לכם, אז גם את המאמר על ניהול פרויקטים בעסק הקטן.

אהה רגע, ובגלל שאסטרטגיה עסקית מדברת הרבה על הצלחה, בואו וניישר קו לגבי מה זו בעצם הצלחה ואיך אנחנו מודדים אותה. רמז: זה לא קשור רק בכסף (אבל גם).

תרשו לי לחסוך מכם את המאמרים המשעממים (שיש בכל בלוג של יועץ בינוני), ולקפוץ לדברים הבאמת מעניינים, כמו מחקר הגרביים הגדול שעשיתי, ומביא לידי ביטוי את הגישה שלי לשיווק, מכירות, תמחור וכל הג'אז הזה. גם המאמר שלי על הטעויות הנפוצות בתמחור טיפולים יכול מאוד לעניין אתכם, גם אם אתם לא מטפלים. הוא נותן שיעור כללי לכל נותני השירותים ויש בו כמה טיפים שאני חושב שתאהבו.

על הדרך קראו גם את המאמר על ניהול משא ומתן לפי עקרון העוגן ועל איך לכתוב הצעת מחיר שתשיג אחוזי סגירה גבוהים.

מומלץ לקרוא על לקוחות בעייתיים (מומלץ להצטייד בשרשרת שום ומים קדושים) כדי (א) לראות שאתם לא לבד (ב) לדעת שיש מקרים גרועים יותר והכי חשוב, (ג) ללמוד מהניסיון (הרע) של אחרים איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים וכיצד למנוע מהם להתקרב לעסק שלנו.

על רגשות בעסקים

המימד הרגשי הוא אחד החשובים בעיניי, ואני פוגש אותו שוב ושוב בעבודתי כיועץ ומרצה למקצועות האסטרטגיה והשיווק. כתבתי המון מאמרים על הנושא, כולם מרוכזים כאן.

קשה לי ממש לבחור את המאמרים הטובים ביותר, אז קחו כמה שלדעתי הם קריאת חובה (ולא כי אני כתבתי אותם, אלא כי הם נכתבו מהלב, ובעקבות עשרות שיחות עם לקוחות מיואשים, עצובים, מתוסכלים, כועסים). יש בהם תובנות מאוד מאוד חשובות שיעזרו גם לשכל אבל בעיקר ללב שלכם.

לפני הכל, קראו את המאמר הזה: כאן מרגישים בכיף?! – פחד מחשיפה, בדידות, קושי לשווק – ועוד חוויות של בעלי עסקים.

לאחר מכן, בחרו לכם משהו מהרשימה הזו:

ולסיכום, זה לא בדיוק מאמר אלא שאלון מפורט שעוזר לכם להבין איזו מערכת יחסים יש לכם עם העסק שלכם. ניסחתי אותו במיוחד כמו שאלון דבילי של קוסמופוליטן ודומיו, אבל הוא באמת מעניין ולדעתי יוכל לעזור לכם להרהר קצת יותר לעומק על היחסים ביניכם לבין העסק שלכם.

ויש לי גם הרצאה שלמה על אסטרטגיה רגשית בניהול - מחשבות ומחקרים על עצמאיים ורגשות, בתשלום סמלי :)

 

מייגאד הגעתם לסוף! 

אני לא יודע אם לשמוח או לא, שהגעתם עד כאן. מצד אחד - כל הכבוד על הקריאה. ומצד שני - אף אחד מהקישורים שלמעלה לא עניין אתכם מספיק כדי שתקפצו לקרוא אותו? 
אלא אם פתחתם אותם בטאב חדש, ואז מגיע לכם שאפו וכה-לחי! 

מקווה שרשימת המאמרים שליקטתי עבורכם תפתח עבורכם פתח אל תוך העולם המרתק, הסוער והמסקרן של ניהול ושיווק עסק בישראל. זהו אתגר שמזמן לנו חוויות נפלאות של הגשמה, וגם רגעים כואבים וצורבים, אבל עם הגישה הנכונה, ועם האסטרטגיה הנכונה, נוכל למצוא את הדרך המתאימה לנתב את הספינה שהיא העסק שלנו והחיים שלנו. אני מאחל לכם קריאה נעימה, וכמו תמיד, מזמין אתכם לכתוב לי ולספר לי מה אתם חושבים על המאמרים, על האתר, ועל החיים בכלל. כתבו לי כאן ונשתמע בהקדם.